Wednesday 9 March 2011

cuti2 di kampung

korang tau kat kg aku ada tmpat yg bole dilawati,korg tau kuala gandah?tempat latihan gajah rasanya,tp kat situ mmg ramai la pelancong dtg, aku yg x bape nk pelancong ni pun penah la pg jg,dah dkt ngan kg kan,nti klu org tny xder la malu sgt sekurang2-kurangnya aku dh pg,bole la citer sket2 kat org.kat tempat gajah tu ada aktiviti menunggang gajah & mandi dgn gajah,terhad kpd 120 org sehari,so saper cpt dia dpt,masa aku pg x smpt nak tunggang gajah,klu nak mandi ngan gajah mmg x lah...yg ramai mandi pun mat-mat saleh jek...nak layan gambar? gambar ni dh lama diambil tp bole la klu nak tgk...
aktiviti mandi dgn gajah,mat saleh jek yg ramai,aku x lalu la plak,dh la najis gajah tu byk dlm sungai tu..


kat bwh ni lak kat deerland,tp ada gak haiwan2 lain..ular,bear,burung puyuh...bole bg makan rusa lagi,mmg agak menakutkan masa nk bg mkn tuh,sbb,rusa2 ni mcm kebulur lak,nampak jer kita bw bekas makan trs dia kejar,x caya tgk...
                                              tgk..belum sempat buat apa2,rusa2 ni da serbu..
                                                             cute anak rusa nih,...

                                                            rabbit ni pun sgt cute...
                         saper2 yg berani bole la b'gmbar ngan ular nih,aku mmg x la...takut n gelisss...
                                      yg ni lak apa yer?turki ker...or merak..heheh...dua2 agaknyer...
gambar2 ni b'mesra dgn teddy bear..nak peluk2 pun bole klu berani..aku pgg2 je la,nak peluk cium x berani..

masuk sini byr rm5 klu x slh,ngan kg aku dkt jek,15minit smpi la kot.klu dr kl aku xtau la bape lama leh smpi ikut cara pemanduan masing2 klu laju bw,cpt sket smpi....byk lg sbnrnya tempat2 menarik yg bole dilawati s'pjg jln nk blk kg aku tp nti lain kali aku citer lg..

mama aryan



2 comments:

  1. lama x ke sini...teddy bear tu namanya MUDA kalo x silap...sekarang dah tua le kot

    ReplyDelete
  2. dah byk bear kat situ,ni pun pg sbb cuti lama sgt kt kg xtau nak gi mana,gi la tgk gajah

    ReplyDelete