Sunday 5 April 2015

oreo nutella chesse cake


Assalamualaikum.....

Menyambut kedatangan adik-adik ipar,mama merajinkan diri untuk membuat kek..hehehe bukannya payah pun kan tak perlu nak membaking ke apa.gigih mama membuat kek,adik-adik sampai malam di rumah mama,mama pun dah tertido tak sedar diri hahaha...teruk sungguh la,tapi mama dah siap sediakan awal-awal lagi tempat tido untuk mereka,kemas apa yang patutlah kan malu pulak,adik-adik tengok rumah macam tongkang pecah..



Inilah kononnya yang gigih sangat mama buat tu... senang sangat nak membuatnya kan..

meh mama kongsi resepi kat sini,kot-kot ada yang rajin nak buat, mama tak pandai sangat ye,semua mama masak ikut suka hati mama je,lagipun mama masak cuma untuk anak-anak dan family je,kadang-kadang je terbabas buat untuk orang lain.

Bahan-bahan :

biskut oreo
cream chesse (mama guna tatura)
nutella
susu pekat manis
buttercup

Cara membuatnya :

Hancurkan biskut oreo (agak-agaklah banyak mana untuk buat based cake tu)
Buttercup dicairkan. kemudian gaul biskut oreo hancur tadi dengan buteercup yang telah cair.
Masukkan kedalam bekas tekan@padat2kan (ketebalannya ikut sukalah ye.

Cream chesse dipukul dan dibahagi dua,sebahagian dicampurkan dengan dua sudu nutella dan sebahagian lagi dicampurkan dengan oreo.

Setelah selesai tuangkan bancuhan tadi keatas oreo yang telah dipadatkan tadi.terpulang samaada nak isi yang nutella dahulu atau oreo dahulu,macam mama tu,mama letak nutella dulu baru oreo, diatasnya mama taburkan oreo yang telah dihancurkan (konon-konon kretip la tu..hehehe).

Wassalam

1 comment:

  1. bahan²nya tu nampak mudah je mama aryan...nak try jugak la nanti...

    ReplyDelete