Wednesday 13 April 2011

demam

saper lak yg demam nihh..anak aku yg sorg tu la si adam demam,msk arini da 3 hari,badan msh panas & tanak makan n minum,bandan dia ketar jek,aku mula risau takut weh..skang kan mcm2 penyakit yg timbul.sbb tu aku ajak gak en.azmi g spital.
lps solat maghrib kami trs ke DEMC,mmg kat situ la tempat kami tuju,senang rekod pun da ada kat sana.
sesampai je amik no.giliran skrg 1245,no.aku 1247,x lama menuggu no.kami di panggil,org x ramai jd cpt la sket..
 sedang menunggu no.giliran dipanggil
 msh menunggu,sbnrnya x lama pun menuggu,sajer jek nih..tgk mulut menganga,bernapas ikut mulut tuh,idung t'sumbat..sian dier
masih bernapas ikut mulut

masa check up tuh kena amik darah sbb da 3 hari demam,so kami ikutkn jer,gi amik darah lak,adam steady jek masa amik darah tu x nangis pun,tp dia nangis masa nurse tuh picit2 jari dia,dia rimas agaknyer.
jari adam yg suda diambil darah
gigih b'usaha utk m'buka handyplast dijari,tp x berjaya
keputusan ujian darah normal n sumer2 normal,cuma demam biasa jer alhamdulillah..syukur,aku tkt gak klu demam lain2..moga dijauhkan dari segala penyakit yg merbahaya.sekejap jer urusan,settle sumer..bil pun xder la mahal sgt x smpi RM100 dgn charge doc,amik darah & 4jenis ubat dan vitamin c.
pastu apalg g cari makan la aku udah lapar,bungkus jer n balik umah..da penat..

mama aryan

No comments:

Post a Comment