Wednesday 27 April 2011

menapak bersama adam

assalamualaikum & salam sejahtera..

hehe..mari menapak bersama adam..nape lak ek??
al-kisahnya,jam 4.30pm trs punch & memecut blk ke rumah,bkn la pecut laju pun,pecut biasa2 je,x laju smpi ada la viva kat belakang m'cucuk nak laju,aku pun ke tepi bg dia laluan,sapa nk laju silakan..akak x kisah.
smpi umah opah,amik adam sblm blk borak2 dulu ngan opah,opah ada bekalkan kuih & kari ikan.
masuk keta idupkan enjin alamak..keta ni buat hal lak tanak idup,col en.azmi,aku mmg x reti nak repair dia tau la
cuba idupkn lg xleh gak,ah..nekad tgglkan aje kat dpn umah opah tu,jap lg en.azmi blk dyg amik.
sekali lg aku ketuk pintu umah opah tu,t'kejut opah tgk aku,aku ckp nk tggl keta dulu sbb xleh idup,opah dgn baik atinyer menyuruh aku amik keta sorong cucu dia,aku tanak bkn jauh pun,lgpun mls aku nk sorong adam ni.
msk keta amik beg,mujur kasut adam dlm keta tu,aku pakaikan adam kasut,pastu menapak la aku bersama adam.umah aku ngan umah opah selang 3 lorong je,tp b'peluh2 gak la dgn cuaca yg panas tu,adam mmg syok la dia dpt jln2,sengih2 s'pjg jln tgk kiri kanan,tegur itu ini..mlm ni konpom dia hulur kaki suh urut..aku col dila nk suh amik ngan motor x diangkat lak tepon nyer..so ptg ni menapak la aku b'sama anak aku,b'peluh2 adam dibuatnyer.tp anak aku mmg gigih orgnyer da smpi umah,dgn beg kat bahu trs dia terkam penyapu lak,adus adam nih x reti penat tol la...


wassalam..

mama aryan

No comments:

Post a Comment