Saturday 16 April 2011

opah

ni aku pinjam opah upin & ipin yg aku cilok dr en.google...
yg aku nk citer bkn la pasal opah aku @ opah sesapa,opah aku da lama meninggal,tp citer pasal pengasuh anak aku si adam tu yg aku pggl opah.
apa yg dpt aku bgtau betapa b'tuahnyer aku dpt opah nih sbg pengasuh anak aku.sgt baik,sgt rajin.memula dulu aku tatau yg baju2 anak aku dia basuh skali,patut la lps amik adam kuarkan baju dr beg wangi jer baju anak aku tuh..rupanya opah da basuh,jarang aku rs pengasuh nk basuh baju bebudak nih,ada tu mgkn ada tp jarang la.da la tu tiap2 bln pun bayaran murah je RM200,tp disbbkn aku rs opah di sgt baik,biasanya aku bg lbh sket..
klu anak aku demam pun dia x kisah dia jaga juga,dia kata apa'ala..biasa la budak2 demam nak besar la ni..' ha kan xder lak dia kata tanak jaga.tp jgn la kata aku ni mak yg kejam yer sbb anak demam pun nk antar pengasuh..ah aku xla sekejam tu tp opis aku tu yg kejam,nk cuti pun kdg2 kena pk 5,6 kali.(eceh alasan..sbnrnyer ko giler keje kan fazilah???)..hehe gelakkan diri sdiri dulu..
opah..opah..korg tau opah nih sgt rajin memasak??s'pjg aku m'antor anak aku kat dia,bape byk masakan dia bg kat aku? s'ingat aku yg penah aku dpt..laksa,bihun sup,nasi lemak,gulai ayam,kuih seri muka (b'seri2 muka aku,bkn sbb mkn kuih tuh,tp sbb dpt kuih segala..hehe) & mcm2 lg,baru2 ni aku blk awal amik adam dlm kul 2.tau apa opah sediakan kat aku,nasi beriyani daging..fuyoo mabelles wa ckp lu..
moga opah pjg umur & sihat2 slalu..dpt jg anak aku yg seterusnya  hehe..
disini x dpt la aku nk sertakn gmbr opah tuh,kang aku amik dia,dia ingat aku buang tebiat lak.
papun..mmg aku rs sgt  bertuah..

mama aryan

No comments:

Post a Comment