Sunday 13 February 2011

pengalamanku....


Pengalaman apa yg aku nk citer?pengalaman lepas kawin?biasa2 jer..mcm main pondok2,cuma dulu masa main pondok2,xleh la llh2 dh kawin ni..sdiri paham suda...manusia ni mcm2 kan,bila kita x kawin,diorg asyik tny bila nak kawin?pd hal kitorg x minta duit diorg pun w'pun blm b'suami,tp bila dh kawin org sibuk lak tny bila nk dpt anak?ntah2 manusia ni smpi kita mati pun diorg msh ngata ttg kita agaknyer kan?klu yg baik alhamdulillah tp klu yg x baik???nauzubillah...minta dijauhkn...merepekla plak..sebenarnya aku x t'lps dr soalan2 cepu gangsa,perak n mas t'sebut,smpikan lps kawin aku nk joging ader org tu kata,pg la bg ada stamina skt(maksudnya phm2 la, lps ni bole la pregnant)kesitu lak kn,aku xder la kisah sgt psl ni,sbb sumer tu kuasa dan rezeki Allah,Dia bole bg pd siapa jer yg Dia nak,x t'kecuali aku dan aku hanya mampu b'doa dan meminta,ikutkn ati mmg nk cpt sbb aku kawin pun dh tua...hehe..(tua ker????bole la sikit2...).
Dah 3 bln kawin,baru la ada tanda2 aku pregnant(aku yg rasa sdiri la..haha..bole caya ker?)masa tu aku ikut k.ana n k.ros gi Port Dickson tgk2 hotel..blk aku siggah farmasi kat alam sentral sementara tuggu hubby aku amik.aku beli pregnancy test tu..antara nak test ngantidak sama byk jer.pk2 aku pun test je la,past aku tgk mmg ader 2 line,konpom la ni kan,aku pggl hubby dia tgk,dia buat biasa2 jer(ingat nk buat la mcm dlm novel2 yg aku baca,reaksi suami bila tau wife dia ngandung musti gumbira,dukung2 n kiss2 wife dia,tp hubby aku selmber badak jer,xpe la aku x kisah pun..)
First check up doc kata,kecik sgt dia pun x pasti itu baby @ ketulan darah,skali lg doc buat urine test n konpom aku pregnant,tp nti sebulan kena dtg lg,aku memilih u ke klinik swasta jer,bkn x suka g gov,tp aku mls masa aku t'buang dgn menunggu b'jam2.Alhamdulillah s'pjg pregnant aku xder alahan yg teruk2,bila nk muntah aku control..kata pd diri-sdiri 'aku x muntah2',akhirnya dpt gak aku control,mgkn sbb baby pun baik, xnak ssh kn mama dia kot.
Aku memilih utk b'salin di DEMC shj,bkn la byk sgt duit aku ngan hubby,tp kami tlh simpan duit n byr segala htg kad kredit,sbg persediaan utk aku b'salin nti,sbb b'salin kt swasta aku bole pilih doc pompuan,aku xnak nti t'kena ngan doc lelaki,musti aku malu,lgpun aku dh ckp kat hubby org xnak b'salin ngan doc lelaki,dia ckp ok.Hari last check up,aku amik cuti sbb dh xder sesapa kt opis,sumer g PD taklimat PHP,aku x ikut sbb due aku pd 25 dis 2009,disbbkn tkt skt kt opis aku cuti jer.lps blk dr spital,aku tgk dh ada darah keluar tp x skt pun,so aku xder la buat apa2 pun dok kt umah,kak teman,hubby msh keje.Darah keluar b'terusan tp x byk. Mlm tu aku sibuk2 main game pikachu masa kak jel member opis aku col,dia marah sbb aku x g spital w'pun tanda dh ader,mana aku tau dh x sakit xkan nk g spital gak kot,dia srh g gak,nak xnak mlm tu,kami pg la spital,mcm lawak jer...doc srh dok spital aku nk blk sbb x skt,tp doc x bg,so aku lepak lak kt bilik dgn hubby, aku dh amik bilik sorg,sng boleh hubby tggu.
Pagi 25 dis 2009...Baru aku terasa skt,doc check air ketuban dh pecah,masa tu sempat lg gaduh ngan hubby sbb aku nk tgk tv citer Barbie in a Chrismas carol,lps tu skt makin kerap,sumer serba x kena,dh xtau nk buat apa,time2 ni tingat kat arwah mak klu mak ada tentu lain rasanya..sedih..sob..sob...saat ditolak ke labour room skt mkn terasa,nasib hubby turut temankan aku,tp x mengurangkn skt pun..maka jd la drama dlm labour room tu sambil nangis aku minta maaf kt hubby..kih3...ntah mcmner rupa aku waktu tu..waktunyer telah tiba dan akhirnya lahirla s'org  putera yg kami namakn Adam Aryam...

inila adam aryan pd hari dilahirkan,x sangka aku dh jd s'org ibu,inilah insan yg berada dlm perut aku selama 9bln,mcm x cayer jek.
ni masa adam 2 bln,aku dh bw g jalan2...
ni adam dah bole meniarap..
ni adam lepas mandi,dia sgt suka mandi..
adam dah bole duduk..comel anak mama...
adam dh tumbuh gigi...
adam dh bole jln & dah bole mandi laut..sgt suka...

Seronok dpt tgk anak m'besar depan mata,harapanku semoga umurku dipjgkan agar aku dpt m'jaga,m'didik dan melihat anak2ku m'besar dan b'jaya..insyaallah dan jika ader rezeki Allah buatku lg,aku mahukan anak lg, bole la adam b'main dgn adik2nya nti..sgt seronok melihat telatah adam yg semakin lasak & nakal w'pun adakalanya begitu menguji kesabaran,aku harap aku terus tabah & sabar melalui fasa hidup yg baru dlm perjalanan ini..Hidup ini penuh dgn warna-warni...sbb itu ia menyeronokkan...


mama aryan

1 comment:

  1. comel mcam pakcik...nty klau da besar 1 je pak cik pesan jgn ikut perangai mama..jgn on9 lama2tau..hahaha..

    ReplyDelete