Wednesday 23 February 2011

sesekali teringat...

Apa yg ku teringat ni?hmm..tingat zaman muda2 dulu( eceh!mcm tua sgt dh aku ni yer..)sesekali teringat zaman sekolah2 dulu,masa lower six,tinggal dirumah sewa kat kg.natu satu(klu x slh la la,klu salah ya ampun...) kawan2 aku waktu tu ma,hana,la,comec,julie n pidah(tp pidah ni dok kejap jer pastu dia dpt g maktab kt kuantan).
Byk kenangannyer,satu peristiwa yg x bole aku lupa smpi skrg pasal peristiwa buah melaka.Sebab tingin nak mkn kengkawan sibuk rancang nk buat buah melaka,tp sumer konpius tepung aper yg digunakn u buat kuih tu,ada kata tepung beras,tepung gandum,tp aku kata tepung pulut. nak jadikan citer,masa tu aku ada sesi latihan utk pementasan drama so aku blk lmbt la dr sekolah(aku dulu konon2 nk jd pelakon,dpt wakil sekolah pun kira ok la tu pun jd dayang jek,maklumla x bape nak cun klu jd puteri..heheh).Tamat latihan drama aku pun blk la rumah dgn semangatnya nak mkn buah melaka yg telah dibuat oleh kawan2ku.
Sesampai jer kt umah la ckp 'g la awok mkn buah melaka tu...'tanpa bgtau yg sbnrnya aku pun trs kedapur,aku t'byg dh saat2 m'gigit buah melaka t'sebut,tp apa yg berlaku?hahaha..buah melaka itu tlh m'jd batu,sgt keras gigit pun x pecah,bila kami baling ke dinding rumah jiran sebelah retak dindingnya yg tlh sedia retak tu,mmg x bole blah btol,kawan2 aku ckp sepatutnya,buah melaka tu klu ms rebus bila dh msk patutnyer dia timbul tp diorg tuggu x timbul2,akhirnya baru kitorg tau,kitorang dh t'slh tepung,org patut guna tepung pulut,kami guna tepung gandum kot...

gambar yg menyerlahkan k'poyo'n aku masa sekolah dulu..dari kiri aku ler,bib,che ma, la, hana n yg dpn tu comec,gambar ni masa kami form six,byk lg gambarnyer sbb kami gila b'gambar,tp x sempat lak aku nk upload kt sini,mgkn bila aku teringat lg nti bole la aku upload.dgn harapan klu ader kawan2 dulu yg sempat tgk blog aku ni,bole la diorg pun imbas kenangan dolu2.
Aku ingat lg kami serumah masa sekolah masih buat part time dkt PPD(Pejabat Pendidikan Daerah Temerloh),keje kami lipat kertas soalan periksa untuk semua sekolah daerah temerloh,kiranya waktu tu kena amanah ler,klu x konpom la kami bole cilok soalan peksa tu utk adik2 kan,tp kami org yg amanah (ceh t'puji diri lak)..byk peristiwa yg b'laku ada suka ada duka,yg suka tentu la kwn aku che ma tu sbb p'kenalan dia dgn abg awie yg sama2 keje dgn kami kt PPD tu tlh b'akhir dijinjang pelamin..ewah2 skrg mereka tgh b'bahagia dan dikurniakan s'org cahaya mata.

satu lagi gambar yg sempat aku curik...masa kami gi genting thn biler ntah la dh x ingat yg aku tau ni p'cutian last kami sblm comec m'khiri zaman daranyer...dlm gmbr dr kiri julie,aku ler,la,mas hana dan comec,mmg best waktu2 dulu,masa mmg x dpt nak putar kembali hanya tggl kenangan yg akan dikenang hingga ke akhirnya..doa aku semoga kawan2 ku berbahagia,walau dimana pun mereka berada skrg..aku perlu berhenti dulu,nti aku smbg lg jika msh ada yg aku teringat...syg korg...

mama aryan

1 comment:

  1. wahhhhh... rindunya koi zaman2 dulu.. bila tengok gambor2 lama ..mcm suma tu baru je kita tinggalkan ..padahal da berbelas tahun lamanya.. kenangan yg paling manis dlm idup yg pasti kita tidak akan dilupakan .. kali pertama kaki melangkah utk belajar idup sendiri..saat suka duka, susah senang bersama teman2 ..

    walaupun kita kini berpisah dan sudah tidak punya ruang utk berjumpa .. tapi dlm hati masih lagi tersimpan rindu, kasih dan sayang yg sukar utk diungkapkan ...

    Insya Allah persahabatan yg kita jalinkan ini pasti akan berkekalan walaupun masing2 sudah ada haluan sendiri..

    ReplyDelete