Sunday 15 May 2011

citer balik kampung

assalamualaikum & salam sejahtera

citer dah lama baru nak update,hari ni baru rasa larat sket yer.lgpun blog ni dah lama x berupdate.aku nak citer pasal blk kg 2 minggu lps..huh dah lama baru nak citer,tp xpe la..aku nak citer gak..ngeh3..
gerak blk ari sabtu awal pagi,tp xterus blk kg,kami sumer pakat nak p b'kelah kat jeram besu,raub,bkn la semata2 nk b'kelah,kak aku nak g umah jiran dia dulu,sambil2 kami b'kelah la..tp xleh mandi kat jeram tu,hanya sesuai utk rafting jek
tgk..ini la jeramnyer..camner nak mandi?mmmg xla,kami cuma lepak2 makan2 jer..layan gambar lg yg seterusnya
 antara makanan2 yg ada,kak aku masak sket,jiran kak aku msk sket n beli kfc sket
 ni atuk jiran kak aku tu sgt baik,klu bole sumer dia nak angkut bg kami makan,ABC,patin masak tempoyak & mcm2 lg,pendek kata mmg kenyang la..
 tgk tu semangat kak & adik2 aku makan
 adam siap menjenguk lg,cari jln la tu nak g lari2
 adam & awisy
adam sgt gumbira dpt lps bebas b'jln2
 inilah atuk yg sgt baik tu,siap b'gambar ngan bebudak nih
 walapon da kenyang,sempat lg benti makan durian & pulasan.sbb xleh nak angkut bawa masuk dlm keta sumer pakat makan kat situ je
 pulasan & durian..sedap..
tgk en.azmi & abg ipar aku,siap duduk kat keta uncle jual durian tu..

pas abis jln2 terus blk kg,aku blk umah en.azmi dulu ptg tu blk kg aku lak.operasi utk membersih umah.rumput dah setinggi lutut,daun2 kering pun dah banyak b'guguran..mcm tu lah umah yg x b'jaga,kami blk sekali-sekala je utk mengemas umah.aku x byk yg ditolong cuma,sapu daun2 rambutan jek..
 inilah org yg sgt tekun bekerja kak aku & abg ipar aku.aku bkn xnak tolong tp kesihatan x begitu m'izinkan.
ini dua org anak buah aku yg sgt rajin juga.sampai ke petang diorg wat keje hari pertama tu..
keje ari pertama x sempat abis..sambung lg ari kedua lak..

mama aryan

No comments:

Post a Comment