Monday 17 October 2011

BSP??

assalamualaikum & salam sejahtera

hmm..lama gak x update kat sini,agak bz sekarang ni,sabtu keje.kalu bole ahad pun nak kena keje..xper la nak buat mcmmana kan?selagi belum tutup mata..keje..keje..
yang aku nak citer bukan pasal keje,tp pasal check up peknen aku semalam.
semalam buat BSP,aku tatau la apa maksud bsp tuh,dah doc suruh buat,aku buat jek.
disebabkan kena pegi sampai 4 kali aku amik keputusan utk bercuti sahaja.walapon cuti aku tetap pegi opis,malas nak balik umah sebab,opis lebih dekat dgn klinik.lagipun gi buat bsp tu pun bukannya lama x sampai 5minit pun,en.azmi pun aku kata xyah cuti,aku bole pegi sendiri,nak2 lak sekarang dah senang nak parking,xyah nak berebut mcm dulu.
pepagi mcm bia aku kena puasa bermula dr 10mlm,pastu 8.30am aku kena gi klinik utk dicucuk,bacaan kandungan gula adalah 3.8,abis x sampai 5minit aku blk opis,buat keje apa yg patut,8.40am aku kena makan pagi,pukul 10.40am,2 jam kemudian aku kena pegi cucuk balik,bacaannya 5.9.pastu aku balik opis semula.12.30pm aku kena makan tengahhari.pastu kul 2pm aku kena gi klinik cucuk lagik.bacaan 5.4.pastu aku terus balik umah,sebab lepas tu aku kena gi klinik 2jam lepas makan malam,jadi kul 8mlm nanti aku kena g klinik lagi.
sampai umah pukul 3,xder apa yg nak dibuat,nak amik adam pun mesti dia tengah tido nih,jadi aku pun amik kesempatan bersenang2 sendirian kat umah,merehat2kan pinggang yg selalu lenguh sambil tgk tv & terlelap seketika,sedar2 dah azan asar.aku mandi,solat asar & kuar pegi amik adam.
sesampai umah opah aku belum sempat buka pagar adam dah berlari2 sambil panggil aku,hmm..anak aku tuh bising suaranya.lepas adam salam dgn opah kami pun balik umah..aku bersiap utk memasak utk mkn malam,maklumla kena makan pukul 6,jadi aku masak awal la ptg ni,memandangkan dlm peti sejuk tu,lauk2 dah berkurangan,aku taram jek masak apa2 janji boleh dimakan,ayam dah xder yg ada ikan jek,jd utk en.azmi ngan adik2 aku masakkan ikan,utk aku telur goreng pun dah cukup sebab aku x bape gemarkan ikan.yg lain2 aku hentam je yg penting ada kuah,dalam tatau apa nak masak,siap juga 3jenis masakan.pukul 6 aku makan dulu dgn adam.pastu layan adam tgk citer kegemaran dia apalagi kalau bukan ipin&ipn.
pukul 7 azan maghrib,mand,solat,siap2 tggu en.azmi,nasib dia balik awal,sebab aku dah pesan jgn lambat malam nak kena g klinik.
7.30 kami gerak g klinik,adam suka la dpt naik keta jalan2,smpi klinik aku bgtau akak tu nak buat bsp,dia suh tggu jap sebab belum pukul 8 pd hal lg bape minit jek,dia kata nanti dia panggil,aku pun tuggu dgn penuh keboringan,aku tgk jam dah pukul 8 tp nama aku x dipanggil lagipun,sampai akak tu dah tukar signboard tutup tp nama aku dia x panggil2,jam dah 8.30 dia lak boleh makan2 kacang sambil borak,aku dah x larat tunggu,aku bangun tanya..x bole buat lagi ke?
astaghfirullah..akak lupa la..nasib abik aku tanya kalu x,sampai diorg balik la aku jd penunggu kat situ yg en.azmi lak dah lapar..
amik darah lagi..bacaan 5.9.akak tu ckp xder pape tu,aku tanya kalu teruk bape? akak tu kata jgn melebihi 7,padan la hari tu masa kali kedua minum air gula bacaan aku 7.1.jadinyer sekarang apa yg perlu dibuat utk mengurangkan kandungan gula tuh?nampaknyer aku kena kekalkan bacaan pada tahap 5 jek la. moga2 lepas ni xder masalah apa2 lagi la..penat dah tangan aku ni dok kena cucuk jek.
harap2 semua akan berjalan lancar lepas nih...amin


mama aryan


No comments:

Post a Comment