Wednesday 12 October 2011

chek up lagik

Assalamualaikum & salam sejahtera

hari ni g check up lagi & hari ni 1st time g check up sorang2,en.azmi takleh ikut sebab ada taklimat tentang sebutharga dekat jln.semarak,jadi pegi la aku sorang2.
hari ni aku kena minum air gula lg..x amik cuti pun hari ni,pegi keje cam biasa,pukul 8.15am aku keluar g klinik,hmm...5minit jer dah sampai,sampai2 org x ramai pun terus bgtau nak minum air gula,kali ni aku dpt air glukose kaler oren lak,rasanya mmg sgt manis,x mcm yg pertama kali aku minum dulu ada rasa masam2 sikit. aku minum laju2,sekejap jek,pastu balik opis semula,2jam kemudian aku kena g klinik balik. sesampai kat opis sempat lagi la buat keje apa yg patut,yer la..akak kan giler keje.
10.15am aku keluar ke klinik semula,alhamdulillah org x ramai jd cepat la aku jumpa doktor utk wat check up yg seterusnya.blood test aku nampaknyer turun lagi,bulan lepas 11 bulan ni turun 10,berat aku juga turun 2kilo,kandungan gula agak tinggi 7.1.wah aku pun xtau la apa akan jadi,
aku tanya doktor apa kesannya kalu darah berkurangan?doktor cakap takut bahaya masa lepas melahirkan baby, takut rahim lambat kecut mungkin akan berlaku pendarahan,dan kenapa kandungan gula boleh tinggi? doktor kata faktor usia juga memainkan peranan sebab tu doktor x galakkan pregnant pada usia lebih 35thn,jadinyer lepas nih aku xleh pregnant lagi lah..tp tatau la kalu ada rezeki lagi,dan bila kandungan gula tinggi takut baby akan membesar & mungkin susah juga utk bersalin normal.masa scan tadi pun,kedudukan baby masih songang kepala masih diatas,harap2 masa nak bersalin nanti anak aku nih akan berpusing la,aku takut untuk dibedah.
nampaknyer lepas nih kena makan kerang & bayam banyak2 la utk tambah darah,makan la sampai muntah..hehehe..apa yg penting anak aku x apa2.
masa scan tadi baby sumer ok,berat dia baru 1.7kg,usia kandungan aku dah masuk 30miggu,maknanya ada dlm 2bulan lagi la utk aku lihat anak yg ada dalam perut aku nih..hmmm x sabar aku nak tgk anak aku nih. td doktor ckp,jgn percaya 100% pd jantina yg dia ckp sebab sumer kuasa Allah..aku tau aku x kisah pun sama ada boy @ girl asalkan anak aku sihat,sempurna & selamat dilahirkan itu dah cukup aku bersyukur. td pun doktor dah x tengok jantina anak aku,dia tgk yg lain2 jek,ukuran kepala,kaki sumer & tengok jantung anakku berdegup seperti biasa itu dah memadai.
Semoga anak2 ku terus sihat dan semoga Allah permudahkan segala urusanku,dan semoga aku dpt melahirkan anakku ini dengan mudah nanti..insyaallah..
doakan aku yer kawan2...


adam aryan bakal dapat adik..harap anakku ini akan jadi abang yg baik pada adiknyer...

mama aryan

1 comment:

  1. Semoga kak lah & baby sihat. Semoga baby kembali ke posisi yg betul & semoga selamat melahirkan. Tak lama da lagi, x sabar nk tgk baby kak lah.

    ReplyDelete