Sunday 15 January 2012

lemon cake



assalamualaikum & salam sejahtera

cuti sabtu & ahad,dirumah jek,adik,kakak  anak buah dtg bertandang.
adik aku ada tetiba dpt lak idea nak buat lemon cake,terus cari resepi kat dlm internet..semangat tuh. ada jumpa satu resepi yg senang.apalagi terus buat kebetulan segala bahan2 yg diperlukan dah ada kat umah,jadi senang la,aku x guna mixer,sebab mixer yg ada tu dah rosak,jadi aku guna tangan je cara manual je,penat gak la tangan aku nih menguli bahan2 yg diperlukan.
selesai menguli adunan,pastu terus dibakar,hasilnya...


bolehlah rasanya utk kali pertama..hehe rasa bole tahan,tp mcm x bape naik,mcm tu pun habis gak la, cuma bg yg x bape suka mkn benda masam mungkin x suka la kot,sebab kek ni rasa masam sket, yer lah nama pun lemon ye tak?
lepas nih aku berazam nak belajar lagik buat kek,sebab aku tau ada org yg akan makan segala kuih2 yg akan aku buat,kak aku,anak2 buah org yg bole rasa sedap ke x masakan aku,kalu tanya en.azmi.hmm..konpom dia kata x sedap..buat aku hilang mood jek nak masak..arghh tapi aku x fedulik,aku tetap buat jugak.
ye la aku xnak la sia2kan 'oben' yg dia belikan utk aku tu..kikiki
ok mama aryan..chaiyok2..mari belajar buat kek
semoga berjaya utk diri sendiri haha..

mama aryan

No comments:

Post a Comment