Thursday 12 January 2012

mencabar betul la


assalamualaikum & salam sejahtera

aku ni sebenarnya belum abis pantang lagi.duduk umah kak aku dekat 3 minggu pastu balik kg,sebab mak & abah mentua aku x tengok cucu baru diorg lagi si adrien nih,jadi ada cuti lama sket kami balik kg.
agak susah juga dlm perjalanan ke kg tu,bukan apa dgn nak pegang baby,dgn kerenah si adam lg,last2 en.azmi sambil drive sambil layan adam nak makan,nak minum.apa nak buat adam pun kecik lg.
kat kg,mak mentua uruskan mandi baby,ye lah aku dlm berpantang lg kan.
lepas blk dr kg terus blk umah sendiri,minggu pertaqma tiap2 hari pukul 10am en.azmi balik umah tlg mandikan anak2.kalu harap aku sorg entahla,walapon dah anak kedua aku bukan cekap lg nak menguruskan anak2 nak lak dh ada 2 org nih,dgn kerenah si adam lg,kadang2 bole buat aku hilang sabar,jadi tarzan tuh dah biasa la xtau la jiran sebelah dgr ke x sore nyaring aku nih..tu dia anak baru 2 kecik2 lg tuh tp dah terjerit2 marah anak,aku bknnya nak marah apa,biasala adam tu pun kecik lg,mcm2 kerenah dia la nak minta perhatian sama..mmg geram kadang2 nak tergelak pun ada..apa taknya
adik nangis nak susu,dia pun nangis nak susu gak,pada hal dh bole ckp nak susu tu dan skang lg teruk,dia dah xnak makan nasi @ apa2 makanan lain sebab minum susu jek,walhal dia seorang yg suka makan dulu.
lepas minum..aku burpkan adik dia pun nak burp juga.
lepas mandi aku letak minyak,losyen & bedak kat adik,dia pun nak juga sama mcm aku buat kat adik dia (mujur masa mandi dia xnak dok dlm besen mcm adik dia gak,kalu x ntah lah).
memang terasa agak mencabar menjaga dua org ero aku nih,bila adik x buat perangai abg buat perangai,
bila abg ok,adik lak x ok..ni dah bape malam aku dok bergilir ngan en.azmi riba adrien sampai dia tido,sebabnya dia xnak tido bawah nak tido atas riba,jadi aku ngan en.azmi ada syif,siang harus la aku yg kena,malam sebelum tido en.azmi punya turn,pastu aku lak.nak buat mcmmana anak kami kena la b'kerjasama,nasib baik en.azami orgnye senang gak nak jaga dr tido kalu anak nangis nak susu,kdg aku jaga anak dia yg buatkan susu.
dulu masa belum kawin aku penah terfikir mcm mana kalu aku kawin & ada anak?sebab aku ni jenis yg x bole x cukup tido,pastu tiap2 mlm aku mmg tido awal.jd aku pk kalu ada anak,nak berjaga mlm mesti aku ngantok kat tempat keje,tp alhamdulillah bila dah kawin & ada anak nih,xder lak aku ngantok kat tempat keje walapon terpaksa berjaga malam & x cukup tido,aku masih dpt ke tempat keje & keje mcm biasa xder lak aku ngantok kt tempat keje.itulah kuasa Allah,Dia lebih tau kan..walapon semua ini sgt mencabar & kadang2 menguji kesabaran aku ttp seronok melalui pengalaman ini.
aku harap umur aku panjang & dpt terus melihat anak aku membesar

 2 beradik selepas dilahirkan, sekarang dah besar pun,syukur kedua2nya sihat & sempurna,semoga kebahagiaan ini berpanjangan..insyaallah

mama aryan


2 comments:

  1. Memang mencabar..lebih2 lg bila pantang x abis lg. Ira dh abis pantang hari tu pn, rasa x menang tgn jg baby sorang2. Seminggu je tu jaga baby sorang, mandi pn hati x senang. Kak lah lg la..kene handle dua org.

    ReplyDelete
  2. btl tu ira jgnkan nak mandi,nak buang air pun x senang..hehe
    ye la adam pun kecik lg,suh tgk adrien bole,tp jap lg dia asyik nak cium adik jek,kalu slow2 xpe,lama2 dia geram la

    ReplyDelete