Tuesday 17 May 2011

citer kg lagik...hari ke-2

assalamualaikum & salam sejahtera.

citer kg x abis lg,bgn pagi solat subuh pastu golek2 ngan adam tetiba adam tido aku pun tido,sedar2 dah kul 9am..haha..apa punyer menantu aku nih??menantu ke antu???ntah la yer..
bgn tido je b'fast sumer da siap,hmm mcm biasa la aku mana penah masak klu blk kg.bkn aku x reti masak,setakat masak biasa2 tu bole la,tp tu la x penah aku merasa masak lg kat kg,sumer mak mentua & adik2 ipar yg buat,aku nak menyampuk pun x reti..apa nak buat yer?ntah la aku pun xtau,jd bg sesapa yg dulu rs mcm nak ngorat aku mesti lega x ngorat aku kan,klu x mesti aku ni jd menantu hantu..heheh..silap2 mak mentua x suka,tp sib baik mak mentua aku ni baik,x penah kata apapun,aku nak gak dgr dia suruh2 aku wat keje,tp x penah pun,smpikan klu blk kg aku mmg mati kutu,tatau nak wat per..
lps minum pagi aku ngan en.azmi ke kg aku lak,tgk2 apa lg yg bole dibuat,sudahnya aku melepak jer..diorg yg wat keje,en.azmi lak kurang sihat..
abg ipar aku mesin rumput2 yg da sama tinggi ngan lutut tu..selamber jer dgn kain pelikat dia mesin rumpu2 tuh..
 anak2 buah aku yg rajin ni,menolong mengangkut sampah..sgt rajin yer bebudak nih..yg baju biru tuh bkn anak buah ye..tu kakak aku..

tetiba hp en.azmi b'bunyi,abah mentua aku col,diorg nk kuar,en.azmi ckp xnak ikut,kekadang aku rs serba salah gak,ye lar bila blk kg,aku kena bg masa antara 2 buah umah,klu kg jauh2 senang,xyah pikir nk gi mana,duduk je kat umah tu,ni umah dekat2,kdg2 ssh gak..kdg2 tu smpi mkn t'hari 2 kali,umah aku ngan umah en.azmi,ye lar klu x mkn tkt ada yg kecik ati nak tanak mkn je lar..ni pun diorg kuar jln2 kitorg x dpt ikut risau gak aku org tua kecik ati,dah la blk sekali-sekala kan,nk g jln sama2 pun ssh,tp nak wat mcm mana..umah aku kat kg tu xder sapa uruskan,sekali-sekala blk ni la kami adik-beradik kena b'tungkus lumus nk bersihkan,maklumla kami dok felda,kaw.umah kena sentiasa bersih,sedih gak tgk umah peninggalan arwah mak & ayah ni x b'jaga,tp sumer pun ada komitmen masing2,jarang dpt blk selalu,klu nk dibagi sewa nti kami blk raya nak kemana?aku walapon kuarga mentua dekat nak gak beraya diumah sendiri,tu pun baru tahun lps aku dpt tido kat umah arwah mak & ayah,sebelum tu mmg aku tido kat umah mentua je,ye la walapon dkt tingin gak nk bersama adik-beradik di mlm raya kan?dah la mak & ayah dah xde..tingat lg 1st time raya,thn pertama raya tanpa mak & ayah,adik2 jer tggu kami blk dimlm raya..sedih x terkata..skrg ni kdg2 rasa nak mengadu 'mak org x larat peknen kali ni..x lalu nk mkn bole x masak kat org...'sygnyer x bole kan...
nampaknyer aku kena minta ngan kak aku la nti..hehe..bkn apa dgn mak mentua aku segan nak minta2,walapon aku tau mak mentua aku baik sgt,tp aku mmg segan...

wassalam..

mama aryan

No comments:

Post a Comment