Tuesday 17 May 2011

hari ke-3..kg lagik & blk s.alam

assalamualaikum & salam sejahtera..

last citer blk kg,mcm biasa pagi2 bgn b'fast da sedia,hari ni x blk kg aku coz arini dah nak blk s.alam.lepak2 dulu kat kg.lps asar baru gerak g kg aku amik adik aku & kami gerak sekali 3 bijik keta.on d way g umah aku dgr laporan trafik,jam giler kat highway karak,mcm mana nih??bincang2 dulu baru gerak.lepas je kg cinta manis,berenti kat simpang sebelum susur masuk highway keta da b'deret2 x b'gerak
 diorg sumer turun tgk keadaan jln,dasat tul,x penah lg jd mcm ni..
tgk kak aku sempat lg nak b'gambar..
abis b'bincang abg aku ckp nak ikut jln lama,kami patah blk.jam pun dah pukul 7mlm,hujan pun dah mula turun,jln ke bentong gak agak jam.benti di bentong mkn dulu.aku x dpt ikut dok dlm keta je,sbb adam tido aku tanak kejutkan dia,cuma pesan nasi goreng,diorg sedap mkn kat kedai.aku tgk nasi goreng aku tu da siap tp en.azmi lupa la tu nak amik,diorg sedap makan aku dah mcm kebulur kat dlm keta ni,kaki lak dah nak kebas2,xleh nak betulkan adam sedap tido.diorg da abis mkn baru la en.azmi nak amik nasi aku,mkn dlm keta sambil riba adam,adeh..telan je la,walapon rasa mcm nasi tu x bape nak best,asalkn dpt isi perut kosong aku ni ok la.
settle mkn jam dah 8.30mlm,xleh jd ni dah mlm ujan lak tuh,aku mmg xnak da ikut jln lama,takut lak aku,lgpun aku x penah ikut jln tuh,en.azmi pun tanak ikut jln lama,kami ikut highway je,jem pun xper dan mmg jln jem pun,nasib baik adam tido s'pjg jln,aku pun bole la lelapkn mata gak,tu pun x bape nak lena dgn kaki yg lenguh ni,xleh nak betulkn badan lak tu,akhirnya hampir 11.30mlm baru smpi umah.dasat tol blk kali ni,x penah2 aku blk dr kg m'ambil masa selama ini,apapun aku b'syukur kami selamat sampai.lepas solat terus lelap,esok nak keje lak..

wassalam

mama aryan

No comments:

Post a Comment