Monday 23 May 2011

tekanan darah rendah

assalamualaikum & salam sejahtera

hari ni g check up dgn doc yg biasa,ok la doc tu msh kenal aku dan doc tu mmg sgt baik,muka dia pun manis n senyum jek,cantik lak tu..
pagi ni lama lak kena tggu,ingat dah awal aku pg klinik,rupanyer ramai lg yg dtg awal,agaknye diorg ni tlg buka klinik kot.no.giliran aku 18.lama gak la tggu dlm 1 jam.
masuk jupe doc,doc kira semula date utk aku b'salin nti.rupanyer doc yg hari tu slh kira,tp xde la lari jauh pun,cepat 1 hari je.doc check tekanan darah,ingat darah tggi rupanya aku ada tekanan darah rendah,patut la aku selalu rasa pening2 je.doc ckp lepas zohor,tido la..dgn lurusnya aku m'jwb saya keje doktor.. doc tu senyum, ye la tido dlm 10minit jer jgn sampai b'dengkur..kih3 ku pikirkan tido smpi b'dengkur higga mengeluarkan air liur basi hahaha...x senonoh tol.
scan kali ni..da nampak sume bentuk kepala,kaki, tangan,malah degupan jantung anakku pun dah nampak..sgt teruja ok,walapon ini anak aku yg kedua,tp rasa terujanya ttp sama,smpikan aku tny doc tu.. eh dah bole nampak ye? mestilah bole,dh 10mggu lbh kan?cuma x rasa lg gerakan dia dlm perut sbb dia kecik lg,seingat aku itu jg la ayat aku masa 1st time tgk adam dlm perut aku dulu..perasaan itu x dpt digambarkan,hanya yg penah merasainya akan tahu,kesian kat en.azmi,dia x dpt rasa perasaan ini..hehe untung jd perempuan kan??dlm pada tu aku teringat kat kawan2 aku yg masih blm punya zuriat,tetiba aku jd sayu..tentu ada rasa sdh kan..xpe kawan2 aku sentiasa doakan korg moga satu hari nti,korg juga akan rasa apa yg tlh aku rasa ni,aku doakan semua,pasti rezeki yg Allah bg tu berbeza2 utk kita.

masa nak amik darah,doc kata tangan aku ni kecik,aik..kecik lg ke?pd hal aku rasa dah byk aku mkn,nsb baik kali ni darah aku cukup,kalu dulu kena amik tiga tempat baru cukup darah yg dikehendaki..sakit gak la..
sejak aku jd mak org ni,hati aku cepat tersentuh jika ada berita @ citer2 pasal anak2,pasal tragedi tanah runtuh dirumah anak2 yatim tu,smpi hari ni aku x mampu nak baca berita2 yg ada disuratkhabar,sbb setiap kali tgk berita tu,aku t'paksa tegangkan muka agar airmata aku ni x mengalir,terlalu sedih..aku berdoa agar roh anak2 yg t'korban itu dicucuri rahmat...al-fatihah buat mereka..

wassalam

mama aryan

No comments:

Post a Comment