Sunday 18 September 2011

citer kedua pd hari yg sama

assalamualaikum & salam sejahtera

ni citer kedua pada hari yg sama,citer berlaku pd mlm hari,lps maghrib siap2 nak gi beraya umah jiran.tetiba tipon berbunyi,adik aku manja col,dia kata afiq(bf) aksiden dekat jalan berhampiran dgn umah aku, setau aku kakak aku kata afiq keje mlm ni,lgpun mcmmana dia bole eksiden dkt ngan umah aku?tp kami tetap la pegi tgk, sesampainyer kat tempat kejadian,kami tgk keta adik aku yg tersadai kt tepi jalan,keta diparking pun x betul,terus kami g tepi jalan.tgk2 bukan afiq yg eksiden tp adik aku yg eksiden,dia dah duduk kat tepi jalan,mujur x cedera teruk cuma sakit dada,sebab tertarik dgn seatbelt kot.yg nak gelaknyer,dia citer lepas eksiden tu dia angkat kaki tangan,nak pastikan xder yg patah,itu xper lg,dia bole pegi kira gigi dia satu2 cukup ke tak?adoyai..dlm sakit2 pun bole pikir mcm tuh..
apa yg bengangnyer,org tengah sakit,org2 towing sibuk la ckp itu ini,geram lak aku,tp mengikut saksi2 yg ada,adik aku memang x bersalah,cina yg dirve myvi tu yg bersalah,dia ptong di double line pastu x lepas,adik aku dah bw kete dia ketepi,tp myvi tu tetap langgar dia,aku xtau la mcmmana perlanggaran tu sampaikan tayar keta myvi tu bole tercabut.tp pompuan tu xnak ngaku dia kata dia x salah,tp ada sorg abg tu dia kata mmg myvi tu salah,sbb abg tu mmg follow belakang keta dia..
keadaan keta adik aku selepas dilanggar



ni lak myvi pompuan tu..



afiq bf adik aku siap nak pukul org tu sebab dia kata adik aku yg salah,bkn dia..mcm ni punya org pun ada ker?pd hal sumer saksi2 yg tgk kejadian tuh kata dia yg salah,kalu aku pun rasa nak cepuk pompuan tuh,dia dah la rilex jek x sakit apa2,nasib baik kami x minta kos perubatan kat dia,lepas tu kami ke IPD shah alam utk buat report..dari report yg dibuat polis pun tau pompuan tu yg salah tp dia tetap xnak mengaku,sampaikan sarjan tu terpaksa pegi ke tempat kejadian utk tgk sendirik sapa yg salah..
jam 12mlm waktu ni,kami masih di IPD shah alam,tggu segala prosedur abis,sumer gara2 pompuan tu xnak ngaku dia punya salah.
balik2 jer adik aku dari tempat kejadian memang sah2 pompuan tu salah..korang pikir la ada ker x salah?  memotong di double line..haruslah salahkan?pastu dia x lepas nak memotong,terus dia langgar adik aku,walhal jalan tu besar,adik aku dah ketepi pun utk bg dia jalan,dia langgar gak aketa adik aku. memang geram aku tgk pompuan tuh,kalu xder undang2 mau gak aku cepuk dia,pas abis sumer,adik aku x salah,segalanya dah settle,pompuan tu jek yg kena settle dgn polis lg.lepas tu kami terus ke DEMC lak,buat check up adik aku,mana tau ada yg retak ke apa ke,sbb dia ngadu sakit dada,tunggu sumer setlle pukul 2am baru bole blk umah,abg ipar aku dgn anak dia termasuk anak2 buah aku buat spital tu mcm kami punya,dah pagi org xder diorg bole berlari kesana-sini,abg ipar aku dgn kain pelikatnye selambar tido kat sofa spital kat ruang bawah tu,nasib la...sempat la kami gi tgk adik aku yg bersalin tu,pepagi buta..mengantuk ngan lapar jgn ckp larr,sbb masa keluar dr umah td x sempat nak makan, pd hal dah siap masak pun,dlm kul 2am tu kami gerak balik umah,anak aku masiuk keta terus tido.
sesampai umah aku panaskan nasi,pagi2 pun tetap kena makan okeh..perut akak dah masuk angin ha..laporrr..
dkt kul 3am baru dpt baring..sgt lega..mata pun dah x larat nak buka...

mama aryan

No comments:

Post a Comment