Sunday 4 September 2011

belum nak citer pasal raya

assalamualaikum & salam sejahtera

macammana dgn raya kawan2 sumer?aku?aku belum nak citer pasal raya lagi,nantilah aku citer,skarang ni nak citer pasal hari ni jer dulu..hahaha..bukan sebab apa,sajer nak tayang menu hari ni..macam best jek kan? pada hal...
citer bermula masa gi jalan2 cari barang dapur kat giant,nampak ikan siakap en.azmi dgn sengaja @ x sengaja telah meminta aku memasak ikan siakap stim limau..heheh..mcm la aku tau buatkan?tp aku sajer la nak tunjuk terrer jugak,aku suh dia amik sekor ikan siakap tuh.aku main hentam jek bahan2 dia,yang penting ada rasa limau,kebetulan kak aku nak dtg amik anank dia & adik aku kat umah,jadi aku masak la lebih,harap2 ok.
semangat okeh aku memasak ikan siakap tuh,walapon aku tak makan ikan tu..

gambar diambil semasa ikan mula2 hendak dimasak,bukti yer akak yg masak,tu periuk kukus akak tau..kikik kalu aku tipu pun bukan org tau kan?tp betul yer adik2 akak yg masak..eceh! nak eksen jap..

ni lak rupa ikan yg telah siap dimasak..haha..siap dgn hirisan lemon lagik..anak buah aku tersengih2 tengok ikan yg aku masak ni.tp alhamdulillah..sumer kata ok,sedap..x sedap pun haruslah kata sedap gak kan.. aku dgn paksaan telah menyuruh en.azmi habiskan ikan ni,kalu aku goreng ikan tu garing2 mungkin bole lg aku nak telan,tp stim2 ni x lalu tekak aku.

hehe tu jer yg aku nak citer,sapa2 nak resepi bole search kat google,sebab resepi aku ni main taram jek,x pun korg sumer memang dah pandai masak,cuma aku jek yg baru terhegeh2 nak masak,ah..x kisahlah yg penting akak berjaya masak..

mama aryan

No comments:

Post a Comment