Monday 28 November 2011

cerita check up lagi

assalamualaikum & salam sejahtera

cerita check up lagi yer,bukan apa tak sampai sebulan lagi aku bakal melahirkan anak yang kedua,sebab tu la kena kerap pegi chwck up,2 minggu sekali lepas tu seminggu sekali lak.
appoinment pukul 11,tp masuk jek parking,parking penuh gilerr..terpaksa park kat celah2 jek,pegi kat tempat check up org ramai dah tu sistem penghawa dingin lak rosak.tuggu no.giliran pun agak lambat, anak aku lak dok lari sini sana,kubiarkan ajer,mujur dila ikut sekali,en.azmi pun ada,diorg la yg dok kejarkan adam.aku dok tengok je x larat nak bergerak kemana2.
jumpa doktor,cek tekanan darah..ok,pastu kena cucuk kancing gigi lak.
masa scan baby sumer ok,kepala memang dah ke bawah & x lama lagi mungkin akan masuk ke laluannya dah,alhamdulillah,peluang untuk aku bersalin normal memang besar,aku harap2 pun begitu juga la,berat anak aku pun dah 2.6kg.doktor anggarkan beratnya mungkin akan sama dengan berat adam dulu 2.85kg sewaktu dilahirkan.
lepas settle sumer ke bahagian pembayaran,sekali lagi sistem no.giliran lak rosak, tercangak2 aku nak dengar, petugas dikaunter pembayaran tu panggil nama aku,maklumla suara diorang slow2 jek.
settle sumer terus ke kg.baru amik kakak aku,kami nak terus balik kampung,hajat hati nak ler makan kat kg.baru tu,tp org punya la ramai.jadi terpaksa la cari kedai makan yg lain.
kami singgah makan kat tropika corner kat taman melawati agaknya,tepi highway tu la,aku suka konsep kedai tu,menarik & makanan pun sedap,nampaknya boleh datang makan lagi.
lepas tu teruskan perjalanan balik kg.
abag ipar aku col,papi pecah terpaksa singgah karak utk beli penyambung paip & aku lak teringin nak makan nih

durian..

jadi singgah tepi jalan,mujur ada org jual durian lagi,rembat la 7,8 bijik sedap gak.sesampai je kat umah terus ngadap durian,makan berebut memang best,aku xleh makan byk2 takut gak nak makan lebih2 jadi makan buat syarat jek,supaya x teringin sangat nanti

pastu nak makan ni lak

rambutan

mujur kat umah mentua aku ada sikit2 buah rambutan,jadi sebelum balik aku rembat dulu seplastik,ingat nak makan kat umah,tp masa singgah kat kg aku,buka plastik kat situ terus sumer makan sampai tinggal plastik jek..

perjalanan balik ok,lancar je..
lepas hantar k.ju kat kg.baru balik umah,kak datang amik adam.alhamdulillah adam tak menangis kali ni..
harap2 esok2 pun adam tak menangis kat rumah ibu dia...

mama aryan

No comments:

Post a Comment