Wednesday 16 November 2011

dah macam pengantin baru

dah ape hal lak tetiba nak letak gambar kawin bagai nih???

heheh...sajer la tingat zaman memula kawin dulu,bukan apa skang nih pegi n balik keje en.azmi yg amik, sampai umah pun sunyi,berdua jek,adam kat umah kak aku,jumaat malam baru aku amik.
jadi dah dok berdua ni rasa mcm memula kawin dulu lak..
sumer keje harusla dibuat bersama-sama..aku memasak wajib la en.azmi tolong,nak2 lak skang nih aku da x bape nak larat sangat,asyik sakit pinggang jek kalu berdiri lelama,
kalu dok bersila menumbuk cili tuh memamng payah la plak nak bangun.al-maklumler ahkak nih tradisional skettt...xnak guna blender,mesti nak menumbuk cili,bawang bagai gunakan lesung batu,lebih sedap katanyerr..kata ahkak laa..sedap kah???hanya akak jek yg tau..hehe & org2 yg memakan masakan akak tu la.
hari tu tingin nak makan kerang rebus,hmm..last2 air rebus kerang tuh kena perut,nasib baik sket jek,tp pedih gak la perut aku ni hah & ada kesan melecur sikit,pastu cepat2 isi minyak,alhamdulillah dah xde pape dah,tu lah kadang2 aku ni cuai sikit,sedap2 mengacau kerang rebus dlm periuk,tetiba hamik kau,melompat kene air panas..ada akak kat opis aku tuh lagi kesian tersiram air yg tengah mendidih atas perut,peknen gak tuh,dpt mc seminggu,sian dia..mujur pegi check baby xder pape,mesti dia lagi sakit,sebab kena banyak,aku nih nasib baik sikit jek.. harap2 lepas ni aku lebih berhati-hati,aku dah berhati2 tp dah nak jadi nak buat mcm mana yer x,mungkin ada dosa aku yg aku terlepas pandang nih...
dah x lama dah dalam sebulan lagi aku akan bersalin,Ya Allah lambat rasanya waktu berlalu,x sabar nak tengok wajah anak dalam perut aku nih..semoga segala urusan akan dipermudahkan..amin


mama aryan

No comments:

Post a Comment