Saturday 4 February 2012

alahai..anak omak



assalamualaikum & salam sejahtera

semalam pegi check up lepas bersalin,disebabkan dr,norleen bercuti 2 bulan jadi aku check up dgn doktor mazita,doc ni pun ok jg lembut je.doc scan perut tgk kedudukan rahim sumer dah ok,pastu doc tnya nak buat pep smear x?dlm hati takut gak,tp bole la x perlu aku buat appoinment lg pasni.sakit ke x buat mende ni yer? xper redah je la..kedudukan aku seperti nak bersalin,kemudian doc masukkan 1 alat aku pun xtau apa dia,ntah sample apa yg doc nak amik aku x bertanya byk,proses sekejap & x sakit pun.doc kata dlm seminggu keputusn keluar,jika ada masalah pihal spital akan call.Ya Allah minta2 xder apa2 la nanti.
sebenarnya aku nak citer kejadian2 sebelum aku g jumpa doc tuh.sebelum tu en.azmi bawa aku ngan anak2 jumpa customer dia kat K.L ntah jabatan apa aku pun xtau dlm ertikata lain aku x penah dgr pun,singkatannya SACCT dkt dgn carcosa seri negara.heh nampak sgt aku ni cuma tau keje aku je,sbb tu kdg2 en.azmi dok ngata aku ni klu baca suat kabar mesti baca part retis jek,bkn nak baca hal2 dunia ke hal2 ekonomi ke,sbb tu la klu ada  berita kt tv aku dok tnya2 dia,dia kata tu pun xtau ke? hehe..ada akak kesah?
dh citer pasal akak yg kdg2 sengal,ni citer pasal adam lak kat spital xreti dok diam sumer mende nak diusik,abis pokok2 bunga dikutis bunganya bertabur atas lantai,pstu aku nak pg toilet pun melalak nak ikut,terpaksa akak bawak okeh,nasib baik toilet besar..geram tol akak,en.azmi lak sibuk bg adrien susu.
pastu aku nak masuk jumpa doc pun dia nak ikut,meraung2 aku dgr suara dia kat luar,jenuhla en.azmi memujuk,mmg sejak akhir2 ni perangai dia menjadi2,nak air,aku belikan air,tp dia sendiri nak bg air tu kat cashier ok,dah la dia tu x bape tinngi lg,pas bayar air dah dia pegi amik coklat lak..bayar lg,pastu aku terus tarik dia kuar,kalu lama2 kat situ satu kedai dia angkut agaknya.dlm keta mcm biasa,melayan dia makan la kejap coklat,kejap air,aduhai..adam.
satu hari kat umah...
dia g dapur kat aku,nak suh buka peti ais,dia tgk apa yg dia nak,dia amik air sebotol,aku suh dia kedepan pastu minum ngan papa dia,lama...aku dgr senyap jek,aku jenguk ke luar..masyaallah..sabar jer lah mak ko ni adam..poning ahkak, tau apa dia buat??sebotol air ribena dicurah ke lantai,abis tikar..adam..adam.. dah tu dgn muka x bersalah dia tunjuk kat aku botol kosong..boleh?
dgn papa dia lak,dia tuang sebotol air kat atas sofa,abis kusyen basah,dgn aku hari tu shampoo di,hampir separuh botol dia tuang atas sofa gak..alahai adam,bersabor je la mama mike nih.
macam2 adam ni tau,kalu nak main2 dengan adik jgn la aku buat2 cubit adik ke apa,jap lg dai cubit adik betul2,pastu dia main tumbuk2 ngan adik ditumbuknya betul2,,alahai adam..adik tu kecik lg,mana la adik pandai nak main lg..

kegemaran adam, minum susu nak pegang puting,pastu puting tuh dia pusing2 kat muka.
aku tatau la mcm mana nak suh dia benti isap puting tuh,kalu buat2 hilang pun dia mengamok x hengat poning aku.

sabor je la aku...

mama aryan

2 comments:

  1. Adam..adam.. mcm2 perangai dia ek..
    sabar je la mama dia. Sket lg adrien plak ikut jejak langkah abg ye. Hehe..

    Kak Lah 1st time bt pap smear bila?

    ReplyDelete
  2. tu la,skarang ni makin m;jadi2 perangai dia, pening k.lah ngan a.mi,nak marah selalu pun xleh gak,nanti kecik ati lak.
    k.lah baru 1st time buat,masa lps b'salin adam dulu x buat,tu doktor suh buat kali ni. minta2 sumer ok la

    ReplyDelete