Thursday 9 February 2012

bermusuh dengan ikan?


heh..tajuk mcm apa ntah yer
aku sebenarnya mmg x makan ikn sejak dari kecik lagi,tp itu x bermakna aku nih bermusuh dgn ikan. dulu2 kalu nak pg umah kengkawan mesti segan sbb aku x makan ikan,malu lak nak bgtau yg aku ni x makan ikan,
bukan aku x penah cuba utk makan,tp klu makan konpom aku muntah.
namun sejak akhir2 nih aku cuma dpt mkn ikan siakap tu pun kalu goreng garing2 & dimasak sweet sour ke, hehe mengada2 kan.
sejak kawin pun dulu aku jarang masak ikan,bukan aku xnak masak,tp en.azmi tu la dah terikut2 aku lak x makan ikan,pada hal aku bole jer kalu nak masakkan ikan tu.
dan sejak akhir2 nih dia dah mula suruh aku masakkan ikan.aku x kisah bole jer nak masak.tp ikan yg dibeli tuh dah siap dibersihkan.
buktinya nah aku dah masakkan..


ikn bawal pedas,hah berselera en.azmi makan..hehe mesti sedap tuh

  
asam pedas ikan merah..hehe ni masak bkn pd hari yg sama saja nak bgtau aku masak ikan.
dah blog aku byk gambar masakan lak yer..


yg ni lari dari tajuk,hari tu buat puding triffle bawak g umah aku,amik gambar dari atas jek,nak amik dari sisi tepi yg bertingkat2 tuh xleh lak,sbb aku guna tupperware yg berwarna,cuma satu je,jelly aku gak lembut,maka bila dipotong tekstur x bape menarik,sedikit hancur,tp diorg makan kata rasanya sedap..
heheh kembang lobang idung ahkak hehe..

sesapa nak cuba buat silalah,senang je nak membuatnya,sambil dukung anak pun bole (yo2 an jek aku nih) heheh..


mama aryan


2 comments:

  1. nk mtk resepi blh? hehe..ntah bila nk cubanye tu tak tau la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole je..dia ada 3 lapisan,yg pertama ira beli layer kek, potong ikut suka tebl mana,susun la dlm bekas,pastu lapisan kedua buatkan kastard,bancuh 3sudu tepung kastard dgn 1 tin susu cair kacau smpai likat pastu tuang atas lapisan kek tadi,kemudian letak la buah2an yg kita suka,last sekali masak jelly utk lapisan atas sekali

      Delete