Wednesday 22 February 2012

gossip girl's


gossip la sangat tu

ini citer pada malam kami di cameron tu,adik2 & kakak2 aku plan nak kuar malam tu ngeteh kat smoke house,aku minta kat en.azmi nak ikut,tp mcm2 dia la dia kata,aku tau dia main2 je,tp aku biasa la,kalu dah bengang tu muncung haruslah panjang sedepa kalah muncung itik,bole diikat2 gitu,ah..ada akak kesah,jadinya mula la mogok aku,xnak makan bagai,pd hal bkn xnak makan,perut ni ya rabbi berkeroncong okeh,cumanya aku biar sumer org makan dulu,last2 mmg aku x dapat makan sebab makanan x cukup heheh..
akhirnya dengan izin dr suami tercenta aku dpt gak keluar dgn my sister's,opcoz la aku kena pg sebab aku yg kena drive,so mlm tu kami 6 org keluar bersama,1st time okeh nak melepak dgn kakak2 & adik2,tinggallah lelaki2 & para suami di rumah menjaga anak2,ini juga la pertama kali aku keluar tanpa anak2,alah bukan lama pun,dlm 9.30pm kitorg gerak ke smoke house,aku teruja okeh sebab ini kali ke-4 aku dtg cmeron aku mmg nak bergambar kat smoke house ni sbb tempatnya menarik bagi aku,malangnya sesampai je kami rupa2nya tempat tu tutup kul 9.30pm,hampeh jek,sudahnya kami melepak kat sini jek

kami melepak kat starbuck 

hahaha..akak minum kat starbuck?1st time okeh,hamik aku nak oder apa pun tatau,ingat nak la makan nasik ke apa sbb perut dh berkeroncong.tp xder yg ada coffe,hot chocolate dll,makanan adala cake & pastri kot.
time nak oder tuh aku dok belakang jer tunjuk2 je kat adik aku,aku nak makan apa,apa xnyer org tu speaking london okeh,jd suruh je adik aku yg terer tu,aku? yes,no,orait,tq je yg aku tahu..huhu
nak xnak perut perlu diisi juga,aku order hot chocolate wif krim ngan espresso tiramisu kot namanya, minum hot chocolate time sejuk2 nih mmg best la,rasa mcm kat london..hik2 hover akak ni..kek tu pula mmg sedap mcm tiramisu yg aku suka tu,tp kalu tiramisu kat secret resepi x bape best..bagi aku la

  inilah kami 6 org wanita dlm family,bukn senang nak dpt berkumpul,berborak& bergosip mcm ni,pertama kali ni,tu pun dlm ati rasa x sedap je tinggal anak2,tp x lama pun kami kat sini.
xder apapun yg kami bualkan cuma hal2 biasa dlm family dan citer2 karut je,sesekali melepak mcm ni best juga,kdg2 tingin gak nak buat mcm masa bujang dulu,kuar lepak ngan kengkawan tgk wayang,jalan2 pegi genting release tensen,sangat seronok,tp sekarang agak susah sebab dah ada anak nak kuar pun kena minta izin,kalu suami x bagi mula la nak tarik muka patbelas,mogok sehari semalam,hempas2 pintu bagai,buruk kan perangai akak..
dan malam itu sangat manis buat kami,ketawa & bercerita walapon x lama sehingga jam sebelas malam je,
tu pun ada yg siap2 mesej anak xnak tido la,anak terjaga la,diorg lapar la,siap goreng kopok lekor malam2.
dan itu dia..minum disini 6 cawan coffe,5 potong kek jumlahnya rm100 lbh okeh,terkujat akak,secawan kopi rm 10?xper la itupun sepanjang 34thn inilah kali pertama aku minum coffe harga mcm ni,oh akak x pandai ke tempat2 mcm ni,kalu pegi sendiri mau kejung aku xtau nak order apa..hehe,aku kan kg sket.. dpt mkn kfc & mcd tu dah kira ok.dari segi kemampuan tu satu hal la,tp satu hal yg pasti kalu pegi tempat2 macam tu aku xtau nak makan apa,konpom la nama makanan pun tergeliat lidah aku nak menyebutnya kan??
dan acara wajib sebelum balik

bergmbar la apalagi,ada satu mamat tu dok asyik pandang2 je kami yg tengah bergambar,ntah2 dia kata si jakun dtg dari mana la agaknya ni,x abis2 nak bergambar.
cuba tengok gambar akak tu..oh terasa seperti aku tergemuk sudah,apa xnya sepanjang bercuti ni,asyik makan je,kalu x makan asik lapar je,adoyai badan dah terasa berat ni,nanti aku nak kena mula balik aktiviti berjoging petang2,harus kuatkan semangat.
tengok la tu muka aku yg bolat,pipi dah rasa bambam ni..

mama aryan

No comments:

Post a Comment