Monday 13 February 2012

hospital lagi



assalamualaikum & salam sejahtera

hmmm...bulan ni je dah tiga kali ke hospital,1st week check up ahkak,2nd adrien,pastu nih adam lak. sepatutnya adrien ngan adam haritu appooinment sekali tp doktor yg merawat adam tu bercuti,jd terpaksalah ditunda ke hari ini.
penat sungguh melayan kerenah si adam yg tengah lasak nih,x reti nak duduk diam segala benda nk dipegang & ditegur,td masa tengah tunggu no giliraan dipanggil,ada sorg ibu ni baru lepas bg susu anak dia,pastu adam tengok panggil baby,baby,pstu dia ckp kat aku "mama baby muntah" terus mak baby tu tengok oh dgr lak dia apa yg adam ckp,bknla baby tu muntah pun,muak sikit je.
sambil menunggu mcm2 la dia nak tengok ikan la,nak pg kat papa dia kat luar la,last2 aku suh azmi bw adrien masuk tunggu kat dlm,xder la dia nak kuar masuk lagi.
smpai no giliran adam,kami masuk jump doktor.bercerita skt dgn doc,yg adam ni xnak makan,asyik nak minum susu je mcm adik dia,doc kata mungkin itu disebabkan oleh perasaan jeles dia pd adik & dia nak minta kita bg perhtian kat dia sama.selama ni mana penah aku x layan dia pun,aku layan sma rata je,cuma adik tu haruslah didukung,mana reti berjalan lg.
doc tanya adik dia boy ke girl? boy juga doc,nanti kena dpt sorg lg la kot girl lak..hehe mampukah aku lagi??
doc citer jiran sebelah umah dia nak ank lelaki,sampai ank ke 7 masih girl jugak,terus dia stop lps tu..aku harap aku nanti xde la sampai ke7 anaknye..lgpun aku bajet nak 3org je..heheh kalu ada rezeki la..kalu xder cukupla 2 je,ni pun dh x larat,kekadang dah mcm tarzan terjerit2 jiran tetangga kata apalah agaknya kat aku nih.pd hal sebelum ni aku dok senyum2 jek bila dgr jiran2 sebelah jeritkan anak2 skang..ha amik kau, aku lak dah mcm tarzan..hehe  
masa doktor check adam dia ok lg,tp bila doc suh baring nak cucuk dia tanak,siap mcm nak nangis lagi,tp bila doc cucuk dia rilex je,x nangis pastu buat mcm biasa je,adam ni ada2 je pe'el dia.
pastu apalagi...mula la mcm dia nak beli,nak air,aku tanya nak epal ke orange juice? orange katanya.
hmm..orange yg masam mcm tu dia bole sedut?en.azmi minum terkemot2 muka dia,masam katanya,tp adam rilek jek,


salah satu kegemaran adam,menyakat adik dia,kecik2 dah kena sakat dgn adam dah besar esok aku tatau la mcm mana.tp sayangkan adik pun bole tahan,itupun ikut mood dia la.



mama aryan

3 comments:

  1. Hehe.. ira blum lg tahap jd tarzan. Besar skit aimy ni siap la.. dia boleh tahan jgk tu..xnk letak, nk berkepit je..

    ReplyDelete
  2. k.lah jd tarzan dgn adam la ira..mcm2 la adam tu,kdg2 baik dgn adrien tp klu dtg mood x baik dia,sumer nak jeles ngan adik

    ReplyDelete
  3. tu la.. kita dlu ms kecik2 pn selalu jeles ngan adik.. sama2 lelaki kurang skit kot.. hehe..

    ReplyDelete