Monday 6 February 2012

mama memasak hehe

hmm..org tunjuk gambar masakan aku pun nk jugak,pada hal masak pun ala2 jer..eh ahkak x fedulik,nama pun blog akak yer sukati akak la..

nampak berselera?hehe...ayam berlado,resepi aku amik kat penulis blog yg aku suk baca,haha..senang pun tp rasa tatau la sama ke tak..ala mesti korg pun terer buatkan,aku je yg terhegeh2 nak buat.

sayur kacang panjang digoreng dgn bawang & telur..hah tingat ada sowg member aku cakap aku kalu masak mesti nak campur telur..alah..dah tu peberet aku nak wat cmner..yg penting aku masak & aku gak yg makan,abis lak tuh..konpom sedap (puji la diri sendiri,sbb xder org puji..sedih sob3).

chicken cocktail dgn sayur campur ditmbah sos tiram.

daan petang itu aku dok belek2 buku resepi,en.azmi dok bising2 dia kata buku resepi sebeban tapi masak biasa2 jer,cuba la petang2 ni buat kuih2 ke,dan dgn semangat yg berkobar2 akak menapak ke dapur kesayangan akak mengeluarkan segala bahan2 yg ada,
dgn tahap konpiden level yg tinggi maka terhasillah...

puding karamel..hehe skang nih tanpa malu2 bila sudah memasak aku usung kamera amik gambar,padahal rupa masakan tu ala2 jek & kamera tuh aku sorok2 dr en.azmi,takut dia mengata aku hik3.
pas masak tuh aku simpanla puding karamel nih dlm peti sejuk,dah lama tp x berusik pun,cuma aku je yg makan,akak apalagi..keluarla ayat kasih sayang 'kalu org x buat,mike kata org malas masak,ni org dh masak puding tuh kering la dlm peti xder nak makan pun' ha kan akak dah berkasih sayang tu...haha..
esoknya aku tengok pinggan kosong dlm sinki,puding pun dah abis..hehe,bukan apa suami aku tu kalu x disuruh x makan,bkn apa x ingat katanya,yer la tu,pd hal takut nak makan,takut x sedap,ala..kalu x sedap pun bkn l sampai nak kena cirit-birit kot...


mama aryan

4 comments:

  1. Tahniah.. rajin gak kak lah buat kuih. Hehe.. ira sejak kawen x penah buat kuih sendiri. Masak pn simple2 je. Bila masak tgk resepi, icong mula la menyakat.

    ReplyDelete
  2. haha..buat tu pun sbb a.mi selalu perli2,setiap kali majalah rasa keluar,k.lah suruh dia beli,tp apapun k.lah x masak,jadi cuba la buat sikit2 yg mana senang tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok la tu.. nnt adam dgn adrien da besar n suka makan, mesti lg excited nk masak.. hehe

      Delete
  3. k.lah mmg semngat nak memasak tp lbh kepada buat desert2 jek,rasa2 mcm nak gak belaja buat kek,muffin nanti..hehe

    ReplyDelete