Saturday 25 February 2012

cerita kami


assalamualaikum & salam sejahtera

saja je malam ni nak citer kisah kami,sapa lg kalu bukan aku,en.azmi & anak2,sekaarang adrien tu xder la byk sangat ragamnya,kalu bawa berjalan dlm keta tido je,kalu jaga pun nak minum susu je,waktu malam pun mcm tu juga,tidonya lena je..oh lega omak kau ni nak..tp bangun minum susu tu biasa la,cuma akhir2 ni dia dah x kerap sangat bangun malam utk minum,lg lega omak kau,lena tido omak nak..hehe
sekarang dah suka nak borak2 dgn org,aku rajin la melayan dia,ntah apa yg dia ckp pun aku tatau tp angguk & senyum je la,kdg2 sampai kembang2 lubng idung dia nak bercakap,omak kau pun juling2 bijik mata,apa xnya time tu la nak tgk tv,time tu jugak la nak melayan,tu belum masuk bab adam lagi..uisshh boleh angin juga

adrien dlm keta nak tido je,lega skett,bukan apa nak melayan kerenah si adam dlm keta tu lg bukan senang,kdg2 lebih pada adik dia lak

adam..wah perangainya skrg bikin hati emak panas jek,minum susu dah mengalahkan adik,sampaikan nasi xnak makan,macammana aku nak buat xtau,nak suruh dia makan sesuap pun susah,kalu dulu pantang tgk org makan,mesti dia terhegeh2 tadah mulut,skang aku tgk adam dah tinggal tulang je,kurus-kering,risau lak aku,pastu kdg2 mengadu perut dia sakit,en.azmi lak siap2 kata nak tukar susu yg murah sket,bengang la tu,sebulan bape kotak susu dia saja,

lagi yg ahkak bengkek hari tu g jenjalan kat jusco,en.azmi bawa ke tempat jual permainan,udah dia tgk lori,apalagi menjerit nak lori la,dah tau lori tu kan peberet adam lg dia nak tunjuk,pastu tunjuk mende lain dah dia xnak,aku nk beli bju angry bird yg dia suka pun xnak.lg ahkak hangin akak tunjuk lori lain yg kecik & murah skett dia xnak gak,nak lori gedabak yg rege bole tahan gak tu,yg en.azmi selamba jer beli,hangin akak nih,terlebih hangin bukan apa,akak x dpt beli baju..kui3.

tengokla ni nak amik gambar dia mmg susah,xnak dok setempat,kalu dulu kemain lg pantang tgk kamera.sengih jekk

tp en.azmi suamiku yg memahami minat aku tu membawa aku ke kedai buku utk membeli novel,siap tahu okeh akak suka buku norhayati berahim & dia lagi tau ada buku baru,aku tunjuk satu buku,dia kata bukan,ada lagi novel terbaru norhayati gambar keretapi,uik..mana laki akak tau ni?akak pun xtau.disebabkan kat kedai tu xder maka akak x beli la lagi,namun hasrat nak beli tu dah ada,nak lak aku ada terbaca komen diorg kata novel tu best,mesti aku beli nih,bila tu xtau la pulak.
harap2 dpt beli secepat mungkin..anak dah dua pun sempat lagi nak baca novel ye? huhu haruslah sempat

mama aryan

No comments:

Post a Comment