Wednesday 29 February 2012

ikut papa work


Rabu 29 feb 2012

en.azmi nak ke kuala selangor jumpa customer hari ni,dia bawa kami anak-beranak,saja buat teman,lagipun lepas ni kalu aku dah keje dah tak bole ikut lagi,anak-anak pun mula 1 mac akan dihantar ke taska.
pukul 10 bergerak ke kuala selangor,cuaca dari rumahku hujan,masuk je klang dah berenti,tp cuaca hingga ke kuala selangor ok je,xder la panas sangat.

si adrien sepanjang jalan tido je lepas minum susu.cuma melayan kerenah si adam je la
' mama..mama..odi osyak' maknanya lori rosak..haha si adam ni ni mmg sgt teruja tgk lori,aku pun xtau la kenapa,pantang nampak lori,panggil aku ngan en.azmi suruh tengok,kalu lori tu tengah berenti tepi jalan mesti dia kata lori tu rosak,kalau papa dia kata bukan rosak,lori tu berenti je,dia xkan dgr dia ttp kata dia betul juga.

sampai kat pejabat tanah kuala selangor,kami tunggu dalam kereta je,en.azmi pegi amik barang sekejap je lepas tu kononnya aku nak ke tesco beli tudung,hah..en.azmi selalu membebel nak beli tudung,nak beli tudung, tp bila sampai je xder pun yg aku beli,ye la dah xde yg aku berkenan,mcmmana nak beli.
pastu dlm perjalanan dia tanya nak makan kat mana?ntah la kat tesco tu ada kedai makan apa yer? aku atur satu2 kedai yg aku ingat kat tesco tu,tp mcm tak menarik minat aku jek..ye la kata en.azmi dia x kisah makan kat mana2,nanti aku la yg bising,nak makan kat tempat ada aircon nanti panas la,wah3...diva sgt ke ahkak ni sampai xleh nak makan kat tempat hot2???eh... ahkak bole okeh makan kat warung tepi jalan pun,janji makanannya sedap... lagipun skang kan ada budak tenit adrien ni,susah la sket kalu gi makan kat tepi jalan dgn nak tolak stroller dia lg,pastu panas2 kesian lak dia

tengah dok fikir2 en.azmi masuk ikut seksyen 7,aku terus ajak dia makan kat wong solo ayam penyet je,layan ok..ini member aku sajeskan makan kat sini dulu,mmg kena la dgn selera aku,belado cumi yg kita org oder selain dari nasi ayam penyet tu pun mmg mabelles,en.azmi siap2 tny aku mcm mana diorg masak,nak suruh aku masak mcm tu la tu..harus juga aku ke dapur restoren ni tny apa resepi belado cumi tu..
akak makan sambil menyuap adam,harus la x terasa dgn apa yg akak telan tu,adam lak hari selera lak dia makan.biasanya x hingin dia nak makan nasi.perut aku yg mcm stoking ni harus la minta diisi lg,aku suh en.azmi minta nasi tambah,konon nak share la ngan en.azmi tu,last2 dia amik sikit je,yg tukang perabis harusla akak..hwah3 pasni jgn nak komplen kata akak demok ok..tgh menaip ni pun mulut x benti2 kunyah spiral goreng.mcm sedap sgt masakan sendiri ni yer..kui3 sepinggan penuh tetiba jek licin,buruk lantak betulla

lepas makan ingat nak g tesco tp x jadi,kami jalan banting konon2 nak beli tilam utk adam,aku tertido lak,en.azmi x perasan lak kedai tu,terus kena u-turn jauh.seingat aku kedai jual bantal,tilam & barang2 dari kekabu tu lepas stesen minyak caltex je,tp hampa sebab kawasan tu dah jadi kawasan pembinaan canary garden,uikkss..dah lama x ikut jalan ni dah ada kawasan perumahan baru la..terus jadi kecewa & balik umah je...

malam siap2 kan barang utk hantar anak2 ke taska,dlm hati cemas je,sambil2 tu dok cakap2 ngan adam 'nanti adam dgn adik kena pegi school tau..nanti teacher ajar mcm upin&ipn tu..selamat pagi cikgu..' aku pun tiru ala2 selamat pg upin ipin tu..adam sengih jer,ntah la esok mcm mana....

hari ini 1 mac 2012

aku update blog ni lepas hantar anak2 ke taska..

pepagi kejut adam ckp nak pegi school,harusla pujuk2 dulu,en.azmi ckp dia x bape nak layan,aku ckp pujuk2 dia ok bangun & mandi,ha tgk garang2 akak pun anak dgr gak ckp akak,pd hal anak aku ni ikut mood dia,waktu tu dia nak ngan sapa.kdg2 kalu dia baik ngan papa dia,aku ni x dilayannya siap kata 'mama busuk' kalau x 'mama cantik'...kah3 kembang setaman anak kata aku cantik,harusla budak2 kan x pandai berbohong..kui3 sebenarnya sendiri yg ajar.

dah siap mandikan dua2,kemas barang2,pastu bawa pegi taska,xder la jauh dari rumah aku,cuma taman lain je,masa sampai tu,adrien ok jek tersenyum2 maklumla kecik lagi xtau apa2,aku tgk org2 yg menjaga tu pun ok,amik anak aku,tp xtau la kot depan aku je diorg buat baik2,harap2 xlah & aku harap anak2 aku pun x buat perangai,si kecik tu aku x kisah sgt sebab x kenal org lg tp adam tu la,tp aku rasa ok kot sebab ada ramai kawan kat situ.

untuk 2 org anak aku bulanan rm540,tp hari ni kena bayar utk yuran tahunan dan segala set pembelajaran utk adam kenala dlm rm870,byk juga tu..tp nak buat mcmmana,aku kena bekerja & sebagai wanita bekerjaya(eceh! mcm jawatan bagus2 je) aku terpaksa menghantar anak aku utk dijaga org,kalu x mmg aku nak jaga anak aku sendiri tp apa bole buat ye..

tahun depan aku plan nak hantar adam masuk sekolah terus,tgk keadaan macam mana dulu.
ish3 sunyi lak rumah ni tanpa anak2,dan sunyi x dpt bergaduh dgn adam...
perlu berhenti ada kerja rumah yg nak dibuat,kalu x kang mesti bising laki mak...
dia pun xder ni dah keluar,kalu x buat apa kang mesti dia kata aku dok facebook je

sampei ketemu lagi..chow

wassalam

mama aryan

1 comment:

  1. Nnt update camne bdk2 kat taska ye.. hehe.. apa la adam citer nanti ek? dpt kwn laki ke pempuan.

    ReplyDelete