Monday 22 August 2011

berbuka diluar

assalamualaikum & salam sejahtera

pejam celik,pejam celik,ramadhan dah hampir ke penghujungnya,rasa mcm sekejap jer...sabtu ni dah nak balik kg,beraya di kg..
sabtu lepas konon2 nak g berbuka kat umah adik aku kat cheras,dok pikir2 nak masak apa sampai ptg x dpt buat keputusan last skali en.azmi ckp jom pegi umah sepupu aku kat sg.merab,lgpun kak aku mmg kesana berbuka.kami pun apalagi ptg tu terus kesana,lagipun kami tak pernah pegi lagi umah baru sepupu aku tu. alhamdulillah..kenyang dapat makan.
ahad..plan dgn jiran2 nak berbuka kat intekma,so ptg tu pegi la intekma,dpt tempat makan tepi kolam lagi,makanan banyak,rasanya boleh tahan..sbb aku boleh la makan,tapi aku bukan dpt makan byk pun,perut aku cpt penuh,cepat kenyang,ok gak la kat sini,nak solat pun senang,suarau ada disediakan,nak pegi solat maghrib,surau kat bawah penuh,ada orang tu suruh kami pegi surau kat atas,alamak!kena panjat tangga tu,nak tak nak aku panjat juga la membawa perut yg tengah penuh,sengkak wei dah la baru lepas makan kena panjat tangga lak tu,mujur tak tinggi macam tangga batu caves kalu tak mau pengsan aku.
sesudah solat,aku turun tangga,pastu aku nampak sorg budak kenit dok terhegeh2 memanjat tangga ingatkan anak sapa,rupa2nya anak aku..eceh!syok betul dia dok panjat tangga,en.azmi kata dia tanak dok diam,dah la tak bagi org pegang,segala lampu hiasan yg ada,sumer dia nak tarik,ayo adam nanti black out sudah la...pastu sambung lagi dok kat meja makan,aku layan adam makan buah,sambil tu sumer tetamu dihiburkan dgn artis jemputan,tp aku x cam sapa artis tu,samapi la dia dtg interview aku ngan en.azmi,baru jer artis tu nak blah en.azmi terus tny 'sapa tu?'la x kaber line langsung dia kot yer pun biar la org tu jauh sikit baru tny,ini tak..dah rosma tu dgr..kih3 bukan x kenal kata en.azmi tp dulu rosma berisi skang dah kurus betul hehe..ayat kaber line la tu..
 
en.azmi dok melayan adam yg tak reti nak duduk diam,kalu dibiarkan maunyer dia terjun kolam kat tepi tu.makin lasak budak kenit ni sekarang,penat aku nak kejar.

yang bestnyer ni lah first time en.azmi nak amik gambar aku..hehe..sambil dukung adam dia amikkan gambar aku,biasanya xder dia mau nak amik gambar aku nih..tau gambar aku ngan sapa?

hehe..aku ngan rosma..akak cuba kaber perut supaya x bape nampak keboroiannyer..

ni lak jiran2 aku yg turut serta dlm majlis berbuka ni..
titi ni cantik dgn lampu2 tp sebab kamera aku cap ayam,maka x nampak la cun dalam gambar nih..opss..mulut en.azmi tu muncung sbb nak suruh anak dia tgk kamera tp,adam buat x heran jek dia dok tgk tempat lain.
kul 9mlm kitorg gerak balik,aku rasa dah letih,sampai umah,kira duit raya yg member2 opis suruh tlg tukar,pening gak kepala nak kira duit org,kalu duit sendiri harus x pening,cuma rasa pening mcm mana nak abiskan duit tu je...haha aku kan mata duitan..

mama aryan

No comments:

Post a Comment