Tuesday 9 August 2011

mencari hadiah

assalamualaikum & salam sejahtera

rehat tadi buat operasi mencari hadiah utk member opis yg akan bertukar ke Sabah.( ah jesper memang org sabah pun,dia akan kembali ke pangkuan keluarga). tetengah hari panas aku,cik ijah,nida,gee & elly menapak ke SACC mencari sesuatu yg dpt dijadikan kenangan buat adik kecil kami jesper tu.skang ni dia tengah bersedih bukan kerana kena pindah jer,tp sebab haiwan peliharaan dia sugar glider nyer sedang sakit.
kami cuba mencari hadiah yg sweet(sweet la sgt kan..haha) & akan diingatinya.dah dpt apa yg dicari kami ke alam sentral lak.
nida nak cari baju raya dia,bole la aku tengok2 sama, cuci mata,sbb aku dah beli jd xder apa la sgt,cuma aku usha2 tudung jek,mana tau ada yg sesuai dgn warna baju raya aku tu.ada gak yg berkenan tp harganyer bole tahan,adoii..poning la kepala en.azmi nanti nak bg duit,tu belum aku nak minta beli baju utk raya kedua lg tu ( hajat dihati mmg dah ada nih,nak beli baju raya utk raya kedua lak..hehe teruk sungguh!ngalahkan budak2 nak beraya).
sedang asyik jalan2 tipon berbunyi,en.azmi yg col tanya aku kat mana?apalagi kat alam sentral la..tau apa kata dia? drpd dok jalan2 tu baik pegi renew lesen..mana larat nak gi pejabat pos tu,nak kuar keta nak cari parking lagi..ada saja alasan aku.
alkisah nya lesen aku dah last 4hb hari tu,tp aku biasa la malas nak buat keje2 mcm tu sumer nak tuggu en.azmi yg buat,dia lak sibuk skang ni jd aku pun x renew2 lg lesen aku tu,aku ckp kat dia tggu cuti mggu depan,tgk2..betapa malasnyer aku..harap2 xder la polis nak buat sekatan apa2 buat masa skang ni,kalu x naya la aku kalu kena tahan.tp kalu dah dasar pemalas tu apa nak buat ye tak...nasib baik dpt suami yg x byk songeh,kalu x konpom hari2 gaduh2.
ish2 byk lak citer aku hari ni yer,berenti dulu nanti sambung lagi.

mama aryan

No comments:

Post a Comment