Thursday 25 August 2011

2 hari yg memenatkan

assalamualaikum & salam sejahtera

amacam kawan2 sumer persiapan raya dah ready?yg mana dah kawin tu dah start gaduh2 ke suami isteri nak raya kampung sapa dulu?hehe..aku? setakat ni alhamdulillah x perlu gaduh2 nak raya kat mana dulu,sebab kg sebelah2 jer,perjalanan x sampai 10 minit dah sampai umah aku,dlm 1 hari bole ulang-alik 10 kali kalu nak.apapun dan kemana pun destinasi korg semoga berhati2 dijalanraya & semoga semuanya akan selamat.
aku ni sebenarnya nak citer pasal persiapan raya aku yg belum setel lagi,bkn persiapan apa pun,cuma baju anak yg x sempat nak beli,haritu cuma beli baju melayu je.jadinyer malam khamis tu kami ke jusco bkt tinggi jer utk cari baju adam,lepas berbuka kami terus gerak,sampai dlm kul 8.30mlm,terus ke bahagian kanak2,xder apa yg dibeli sgt pun cuma 2 helai t-shirt,sepasang jeans sahaja,tu pun rega umang aiii..baju bebudak pun mahal,nasib baik ada diskaun & voucher jusco,kami cuma top up duit sikit je la..pastu en.azmi beli sehelai t-shirt jek,nak jenjalan lg dah x bole,ingat aku pun nak rembat baju selai,tp adam dah ngamok2,maklum la skang ni dia jenis tido awal lak,pukul 9 pun mata dah layu.nak pilih2 baju pun dia dah x bagi.lepas bayar sumer,kami pun balik la,sampai umah pukul 10mlm penat aku weh,kaki ni lenguh betul,dah balik tu,aku tgk2 baju adam,pastu tunjuk kat dia ''cantik tak?" dia bole geleng kepala... hmm mak kau ni pun dah tergeleng2 bukan apa,tp pening nak tido..hwah3 aku pun bkn bole tido lewat,maklum la tido itu lbh enak dpd makan...
khamis petang lak lepas balik keje,kami ke pkns lak,nak cari baju melayu utk abah mentua aku,biasa la abah tu bkn nak pakai baju melayu sepasang,dia nak baju melayu je,so merayap la kami 3 beranak kat pkns tu,nasib baik ada,aku pilih warna apa ntah,tatau la abah berkenan ke tak,saja nak sesuaikan dgn kain pelikat yg dah aku beli,tp xder lak warna yg sama,jd aku amik jer la warna apa yg aku rasa cantik,cantik ker? ntah aku pun tatau.pastu pencarian diteruskan,nak beli baju salah sorg adik ipar aku lak,hari tu aku dah belikan utk yg bongsu skang ni utk kakak dia lak,dah tgk kat a.sentral tp xder yg aku berkenan..heheh aku berkenan?mcm la nak beli baju aku yer tak? bkn apa,kalu nak beli utk sapa2 pun aku mesti cari yg aku puas hati,nak harap en.azmi..hmm katanyer..'teman mana pandai nak pilih baju2 pompuan nih..' ha betul la tu,kalu beli baju utk aku pun mesti aku yg pilih senirik..dah puas pusing2 satu pkns tu akhirnya,aku jumpa juga baju yg aku suka..xder de makcik nak tgk rega,makcik rembat terus,lgpun kaki dah x larat nak berpijak dibumi yg nyata lg dah ni..dah penat menapak,nasib baik adam en.azmi yg dukung,kalu tak mau rebah dah aku ni ha..bkn adam tu xleh berjalan,tp kalu dilepaskan adoi,x reti berjalan okeh,terus jer dia berlari sumer benda dia nak capai,penat en.azmi mengejar..
alhamdulillah..bole tarik nafas lega,sebab sumer dah setel.

mama aryan

No comments:

Post a Comment