Sunday 14 August 2011

citer ramadhan

assalamualaikum & salam sejahtera

ramadhan dah pun berada di pertengahan,jika dihitung amalan aku sepanjang ramadhan ini memang sedikit sangat, bersolat terawih jauh sekali.
jika berbuka org berbuka sekadar mengalas perut dulu pastu solat maghrib,tp aku aku berbuka sampai kembung perut,lepas tu baru terhegeh2 nak solat maghrib,tu pun waktu dah menjengah pukul 8.mengaji quran lak,kalu dpt 1 muka surat pun dah cukup bagus,bukan apa nak duduk lama2 kadang2 pinggang ni mcm nak patah je,mgkn alasan aku,tp betul kdg2 rasa mcm nak nangis je sakit pinggang, pun begitu apa nak buat,tahan saja la,kdg2 berebut mengaji dgn adam,mujur anak aku tu walapon nakal kdg2 memahami,bila aku ckp tggu sekejap mama nak ngaji,dia pegi la main,kdg2 duduk atas riba aku sambil tgk aku mengaji.
alhamdulillah anak aku walapon nakal bila aku minta tolong kdg2 rajin,dah pandai kalu aku minta tolong letak baju kotor dia dlm bakul,dia letak,kalu aku ckp 'tolong mama angkat bakul mama x larat' dia pun tlg angkat bakul sama2 dgn aku.
yg bestnye bila aku selesai solat maghrib dia cpt2 tunjuk almari suh aku amik quran mengaji,baik anak aku.tp bila tiba time nakal dia,aku ckp apapun mmg dia buat x dgr je...itulah anak aku mcm2 kerenah,baru sorg thn depan dah berdua,ntah yg dlm perut ni tatau lagi apa kerenahnya,harap2 ok juga mcm abgnya,kalu tak pening mak..eceh baru nak masuk dua dah nak pening,arwah mak 9 org anak,mcm2 perangai ada,xder nak merungut pun..hehe dulu2 xder blog nak citer pasal hidup ni,ntah2 kalu ada,arwah mak menulis tentu pjg berjela pasal anak2 dia ni kan...pasal nak mengejar anak2 dia yg degil2 ni,suka terjun sungai dgn kawan2,tentu x menang tgn mak nak menulis..nak lak pasal aku,hmm..aku mmg selalu kena kejar dgn mak pun..maklum la nakal.tp time adik2 aku,mak dah bersara dari kejar-mengejar ni,mugkin usia dah x mengizinkan..x mcm aku baru umur 33thn peknen yg kedua pun dah x larat sakit2 badan..
harap2 aku akan ok sehingga tiba hari aku bersalin nanti..ntah apa la yg aku citer ni kan,baca je la yer..

mama aryan

No comments:

Post a Comment