Thursday 1 March 2012

1st day di taska

sambung entri tadi..hehe...
sementara anak2 xder kat umah aku mengemas & sempat jugakla aku menjahit 2 bijik bantal utk anak2ku,apa taknya,bantal yg ada dah dibawa ke taska & aku tinggalkan aje kat taska,jadi terpaksalah aku buat bantal baru utk diorg,sakit jari2 aku ni ha,haruslah aku jahit tangan je,umah aku manalah ada mesin jahit,jadi nak xnak jahit jugaklah,sedang menjahit bantal2 tu,en.azmi col ajak keluar katanya dia dah nak sampai rumah,eh nak kemana pulak?,kami ke bank ada urusan yg perlu dibuat kemudian aku ajak dia ke tesco jugak,sbb semalam aku x dpt pegi beli tudung,so arini kena pegi jugaklah  hehe..

akhirnya sampai gak aku ke tesco,tgk tudung yg aku nak beli tu,x banyak pilihan warna aku beli satu je,kainnya lembut & sejuk sedap jek pakai,harga murah je rm15 je.pastu en.azmi kata xnak beli buku ke hari tu kata nak beli,heheh..dah org offer harusla pegi.tgk2 buku aku cari buku yg aku nak beli hari tu,x nampak lak,last2 en.azmi yg jumpa,aku dah amik buku tu tetiba nampak satu buku lg,dah konpius mana satu nak beli,en.azmi tny lg,buku mana yg dah ada,aku tunjuk buku2 yg aku dah ada,pastu aku kata yg ni je yg xder lg..dua2 kat tangan aku,ayat seterusnya membuatkan akak senyum sampai telinga..en.azmi kata kalu nak beli je la dua2..huh! akak kan tamak terus amik la x pikir 40x dah,kalu duit sendiri haruslah aku pikir 100x heheh.

pastu kami terus balik nak amik hero2 kat taska,ntah mcmmana la keadaan anak2 aku tu,
kul 5 kami sampai taska,aku masuk dalam,masa tu akak owner taska tu ada,aku tanya la adam mcm mana? dia kata sepagi adam nangis pastu suh buka pintu,bila tanya nak pegi mana? dia kata nak papa...tp alhamdulillah pagi tu je la,bila dah nak petang dia dah ok dah jalan2 tgk kawasan mcm YB.puting dia x ingat lak,lega aku rasa,tp bila balik rumah hmm..otin adam?pening mak kau..adik lak ok je,akak tu tanya mmg x tido buai ke?aku ckp mmg  x ajar tido buai pun,dia kata patutlah senang lps minum susu letak atas tilam tepuk2 sikit xpun biar je terus dia tido,nangis pun masa nak susu je la.syukur alhamdulillah,aku tgk pekerja kat situ pun ok,botol susu anak aku dia basuh bersih,anak2 masa amik tadi bersih & wangi je.

sebagai upah utk adam hari pertama pegi school en.azmi belikan jagung kegemaran dia,sekejap je makan dah abis,omak kau pun x sempat nak rasa sedap ke tak...pastu siap beli selipar angry bird dgn pesanan esok pegi school xmau nangis2 lagi.adrien lak tadi sibuk bersembang ntah apa yg dia ckp aku xtau la,ntah2 dia pun nak citer pasal hari pertama kat taska gak tu,melayan la mak kau nih walapon x paham dik oi..terangguk2 la...

esok harap2 adam dah ok


mama aryan

3 comments:

  1. hehe... dpt bayang camne adam melawat mcm YB. Tgn mesti kt blkg.. Syukur la dpt taska yg ok. Harga pn murah. Situ ada kira OT ke?

    ReplyDelete
  2. ada,dia sampai kul 6,lepas tu kira OT la,ntahla bape ringgit sejam k.lah x tnya la pulak,kat tempat jaga aimy pun ada kira OT gak ke/

    ReplyDelete
  3. takde OT. kalau kira OT awal2 ira da cari org lain. Tp hr tu kitaorg g pasar dlu, pastu br amik aimy sbb takut hujan. dlm kul 8 kot br amik.. dia citer la aimy nangis, agaknya sbb da gelap x ambik lagi, tu sbb aimy nangis..dia kata gitu la lbh krg. Pastu esoknya dia citer lg benda sama. Lps tu kitaorg xde la amik lmbt, kecuali ujan je lmbt skit.

    ReplyDelete