Friday 2 March 2012

bubur candil

assalamualaikum & salam sejahtera

ntah la petang tu aku sgt boring xtau nak buat,teringin nak makan bubur,pastu tgk satu resepi dlm mingguan wanita,'bubur candil' macam best jek nak bahan2 ngan cara2 nak membuatnya pun senang.
aku pun biasalah dgn konpidennya minta en.azmi belikana bahan2 utk membuatnya.

punya la semangat ahkak ni,siap tumbuk daun pandan sebab nak kasik kaler sket kat bubur tu,siap ada dua kaler ok hijau & merah,mmg semangatlah aku menggentel tepung pulut tu,en.azmi tanya nak buat buah melaka ke? aku kata x , nak buat bubur,dalam hati..alamak laki akak ni nak makan buah melaka ke? tp xper la dah buat pun bubur ni lain kali la aku bikin buah melaka pulak.

inilah rupa bubur akak tu yer,idok ler menarik pun,tp tetap nak amik gambar heheh gambar dalam periuk lagik.

sebenarnya bijik2 tu banyak,aku cedok sket je nak buat bergambar,kunun2 cantik la sgt gambar aku tu yer,mcm kretip la sangatkan?pd hal mcm hampeh je..xper biar anak2 aku tgk nanti betapa berusahannya mama diorg ni nak masak utk diorg,siap fikir apa yg anak nak makan..huh! hujung2 aku yg makan sampai abis satu periuk..kesian akak sob3..makin kembunglah perut akak ni ha..


mama aryan

No comments:

Post a Comment