Monday 12 March 2012

mama bukan kejam


aku haruslah kejam dari en.azmi.

petang semalam pegi umah kakak aku amik adrien,sbb tinggalkan sekejap kat imah kakakku sementara aku seronok2 pegi kenduri kawen,sonok yer tp hujan agak lebat,nasib baik x bawa  sikenit tu.

sebelum balik ke rumah sendiri sempat lagi merembat mee kari yg kak aku masak sepinggan dua,sudah kenyang baru balik rumah sendiri,bukan apa perut dah kenyang laki bini,x payah lah aku masak dah utk malam nanti heheh..

sesampai kat umah baru teringat puting si adam tertinggal kat umah kak aku,hmm nak patah balik ambik mmg xder keje la,dah la penat dgn badan rasa melekit dah ni,harap2 dia x mengamok cari puting dah la.
aku dah cakap kat adam puting tertinggal kat umah ibu,dia ok jer,mlm td tido tanpa hisap puting,tp lepas tu aku dengar dah meraung2 cari puting..en.azmi sempoi je gi amik puting hakmilik adrien bg kat adam,aku lak yg panas ati,mana bole share2 nih..terus aku amik dari mulut adam letak tepi,nangis budak tu, pastu aku tepuk2 & pujuk2 sikit tidur juga adam.

dan lagik...ntah pukul bape dia jaga lagi meraung-raung nangis jerit "otin!otin!' sambil cubit2 en.azmi,biasa en.azmi yg tolong carikan puting dia kalu jaga tetengah malam..aku buat tatau jer,cepat2 aku sorok adrien punya,en.azmi suh bg adrien punya aku tanak bagi,kata nak suh adam benti hisap puting inilah masanya.
en.azmi dah amik bantal tutup telinga,mama yg kejam ni lah bertungkus lumus memujuk adam,akhirnya dia diam & sambung tido,lega akak...

sekali lagi..terdengar adam minta otin..sedih gak aku tp aku tetap xnak bagi juga,bukan apa dah besar dah adam tu,dah x payah hisap puting lg dah,gigi pun dah jarang2 asyik berputing jek.tensi mak tau,dah mengalahkan adik dia lak,adik pun xnak sgt puting,sampaikan kadang2 puting kat mulut adik pun diamiknya, geram gak aku nih.xper la tertinggal kat umah kakak aku pun biar nak ajar adam sikit,aku rasa boleh je dia tak berputing pun,sbb kalu pegi taska dia bukan bawa puting pun,tp dlm keta masa amik mesti dia dah minta.

petang ni harap2 ok la...

adam..mama bukan kejam yer,nak minta adam jgn hisap puting jer,adam dah besar dah nak pegi sekolah dah
ok?

mama aryan

No comments:

Post a Comment