Thursday 22 March 2012

citer anak omak

assalamualaikum & salam sejahtera


Selasa hari tu ada appoinment utk cucuk adrien 3 bln.
balik keje x amik anak2 dulu terus balik umah,maklum la sekarang adam suruh amik lambat sebab dia nak main dulu kat taska..adoyai anak omak

balik umah solat & bersiap barang2 yg nak nak dibawa ke hospital,alah..bukan brg apapun cuma susu anak2 je la mana tau kang tetiba mengamuk nak susu lak yer,buatnya ramai org kat spital tu nanti susah juga.
sepatutnya appoinment hari sabtu hari tu  tp doctor cuti jd tukar ke hari selasa 7.30mlm nasib baik bole pegi malam,aku bukan apa malas nak amik waktu keje,ye la dah la kat opis tu mcm2 buhsan pun ada skang nih..

jadi utk tidak mengganggu sesiapa amik jer la waktu lepas keje.
pukul 6 kami ke taska nak amik anak2,aku tengok adam semangat main bola.aku dtg pun dia buat xtau okeh..terpaksa aku pegi ke taman tu kejar dia kalu x terjerit2 aku panggil dia buat x dengar jek..hangin aku,aku dukung dia bawa masuk kereta nak amik adrien lak,adrien lak berry2 so tunggu dulu sebab adik tu nak basuhkan dulu sebelum aku amik adrien.jadi aku tunggu la dulu sambil borak2 dgn owner taska tu

owner : adam tu memang lasak yer?
aku : lasak juga,kenapa? (dlm hati risau juga mana tau dibantainya anak org ke apa..naya je)
owner : xder la, dia bole main sorg2,tergelak2 pastu berguling2 kat atas rumput tu.
aku : ye ke, dekat rumah pun macam tu la juga sorg2 je dia main.
owner : gelongsor yg ada tu dia x layan pun,dia dok main bola jer.
aku senyum jer...
owner : pagi2 org bersenam dia dok pandang ke jalan kira lori.. (adoyai adam..)
aku : dia memang suka lori pun kalu dlm kereta pegi jln2 mesti dia dok kira lori je...
owner : masa belajar pun dia belajar ikut suka dia je pastu dok main bola sorg2 gelak2 guling2...
adoyai anak omak...

adam yg lapar menggigit pinggan



adrien dah siap kami gerak ke hospital pukul 6.30pm dah sampai pd hal appoinment pukul 7.30 tp xper org pun x ramai,kami dpt no.awal.

update adrien 3bln
berat : 6.9kg
panjang : 63cm
kebolehan terkini : dah bole meniarap (cpt sket dr adam dulu).

masa sebelum cucuk.baringkan dia elok jer dia sengih2 dengan doktor tu,tegur2 doktor,tp bila nurse pegang dia terus nangis,kena cucuk pun nangis,pastu doktor tepuk2 belakang dia,masih nangis juga.
aku angkat dukung baru ok..hmm dia rimas la tu org pegang dia,sebab dia nak berpusing x boleh.

budak tembam..gambar kat spital xder jd aku letak jer gambar apa yg sempat aku cekup..hehe


habis sumer urusan pegi melawat anak member aku yg warded kat demc tu jugak sebab kena radang paru2.
melawat anak x seberapa,mak2 lak yg sembang lebih hehe...

azan maghrib berkumandang dari masjid s.alam kami pun beransur pulang.yer..ayam itik tau masuk reban kami xkan tak reti nak balik maghrib2 tu yer...

harap-harap adrien x demam la kena cucuk..

mama aryan

No comments:

Post a Comment