Monday 4 July 2011

alahai adam

assalamualaikum & salam sejahtera

hari ni xder apa sgt nak citer,sajer nak citer pasal anak aku yg sorg nih.
hari ni,hari pertama adik aku yg sorg tu keje,jadinyer balik keje cuma tinggal aku ngan adam jer.apalagi mula la dia wat hal,biasa balik dari umah opah ramai orang dok layan dia main,hari ni tinggal berdua je,tu yang nak melekat je kat aku,kalu bole nak bergayut kat kaki aku ni ha,sampaikan aku solat pun dia dok sebelah je.
pastu aku da xleh nak wat apa2 lagi,nak bergerak pun xleh,jgn kan aku x bergerak dgn dia sendiri pun x bergerak,kalu x tentu abis dah bersepah ruang tamu umah ni dengan mainan dia,tp hari ni satu pun dia x sentuh.bola yg dipegang jatuh pun x bangun ambil dibiarkannya je,ntah la kenapa takut kot tinggal sorg2,x pun sajer mengada2,tp ok lah jugak xder lah penat aku,tp yg lecehnyer satu benda pun xleh buat,nak masak pun kena tunggu en.azmi balik dulu,dah la sumer org balik lambat,last2 utk mlm ni,beli lauk bungkus jer,aku cuma masak nasi.nasib baik lauk yg dibeli sedap...tp xleh la aku nak makan byk2 kurang selera..hehe..kurang selera? pada hal hari ni dah 3 kali aku mkn nasi,b'fast makan nasi berlauk ayam,lunch aku mkn nasi putih ngan sup ayam, dinner nasik lagikkk..ada harapan berat badan naik berkilo2 nih..adoyai..hilang vouge akak! vouge kah???terlebey sudaaa...kui3..eh2 td citer pasal adam tetiba t'citer pasal diri sendiri lak,mmg terlebey la nih.
balik je en.azmi,aku lega sket,sbb kalu ada en.azmi,adam lebih suka b'kepit dgn en.azmi,melekat jek dua beranak tuh,kalu aku baca suratkhabar xder dia heran,cuba kalu en.azmi yg baca belum sempat papa dia buka,dia dulu duduk depan suratkhabar tuh,mula la en.azmi membebel "mike nih kalu mama mike tu,xder lak mike nak kacau,kalu papa nih sibuk jer mike.."haha...mmg aku suker la..tp syukur la en.azmi rajin uruskan adam,nak lak sekarang nih,aku bukan larat sgt,kdg2 sakit pinggang,mungkin sbb umur dah meningkat kot...dah la kene selsema...apa2 pun x kisah la...
tadi punyer la si adam tu kusyuk tgk indahnyer iman kat astro oasis,ada bacaan zikir & selawat sampaikan aku nak tukarkan pampers dia pun dia xnak,siap letak jari kat mulut."shhh...."suh aku diam,eh2 budak ni, terserlah keimanan kecik2 nih..alhamdulillah harap2 sampai ke besar la.skang pun kalu aku kata solat & baca doa terus dia tunduk2 mcm solat,pastu tadah tangan baca doa,sejuk hati aku ni menengoknyer.
Ya Allah moga anak aku Adam Aryan menjadi s'org anak yg beriman pada-Mu,Rasul Junjungan-Mu dan kita suci Al-Quran Mu.menjadi anak yg berjaya didunia & di akhirat..amin.

wassalam

mama aryan

No comments:

Post a Comment