Sunday 3 July 2011

makan2 hujung minggu

assalamualaikum & salam sejahtera

minggu ni x kemana2 pun dok umah jer,kakak2 & adik2 dtg umah,lepak kat umah jer.riuh umah aku dgn anak2 buah,adam pun apalagi suka la dia ada kawan2 sampai lupa nak tido.
diorang dtg umah aku masak la apa yg patut.minggu ni aku saje cuba2 buat nasi beriyani,ntah jadi ntah tak,maklum la aku ni bukan pandai masak,silap2 haribulan org kata kak aku yg masak tp x kisah la,kalu tgk rupa masakan ni tentu korg percaya aku yg masak kan? sbb rupanyer x bape menarik
 ni ler rupanyer nasi beriani aku,ok la rasanyer,yg penting adik-beradik aku suka.siap order raya ni buat nasi beriani,konpom aku ler yg masaknyer.
 lauknyer ayam masak merah..hmm rupa x bole blah...mcm x menarik
 yg ni lg x menarik..kuah dalca
permintaan adik aku yg mak buyung tu..nak rendang daging,aku buat juga ntah dagingnyer liat ke x,sbb aku x biasa masak daging,biasa aku masak ayam jek,tp diorg kata ok,sedap..sedap la agaknyer kan,en.azmi pun makan bertambah walapon dia x komen sedap ke tak,tp aku rasa sedap tu..hehe..
satu lg masakan permintaan anak buah aku..spaghetti..suka betol dia makan mende nih,aku xtau la betul ke sedap aku buat?tp dia mmg suka,bukan dia jer yg lain2 pun suka gak makan spaghetti nih.apa yg penting masakan aku ni abis la hari ni..syukur alhamdulillah..penat pun x kisah yg penting puas hati.
lepas ni aku kena pikir apalagi masakan yg aku nak cuba buat..hehe tgh semangat nak masak,tp hujung minggu je la,kalu nak masak makanan yg mcm nih,hari keje mau bersilat aku kat dapur tuh,mana la tau kot2 nak buat open house tahun nih,bole buat nasi beriani ke..hehe kalu aku masih larat la.
hah sudah penat sekarang..perlu berenti dulu..ada sesapa nak order apa2?  hehe..
wassalam

mama aryan

No comments:

Post a Comment