Wednesday 27 July 2011

minum air gula aku...

assalamualaikum & salam sejahtera

citer pasal semalam pegi klinik kena buat ujian air gula.utk mengelakkan amik masa yg lama & menganggu waktu keje, aku amik cuti je sehari,lagipun cuti aku byk lagi,ada 50 hari lagi tuh!dasat2 aku giler keje ke apa? lupakan jer pasal cuti,aku nak citer pasal semalam je.
walapon cuti aku antar gak adam g umah opah,bkn apa nti 2,3 kali nak kena g klinik,baik aku antar adam g umah opah jer.dlm kul 8.30am aku g klinik dgn ditemani en.hubby..hehe..dia pun cuti gak,mana bole g check up sorg2 harusla dibawa en.hubby sekali...sampai dkt kul 9.00am.aku dah kecut ingat dpt air gula yg dibancuh berkilo2,tp aku tgk dlm mug tu mcm air ribena je,hehe..cepat jer la aku minum.air tu memang manis bercampur masam.lepas minum tu blk umah,sbb 2jam kemudian baru dtg semula jumpa doktor.balik umah basuh baju,pastu kat kul 11 kuar semula g klinik.sampai2 jer terus kena panggil jumpa doktor,kejap jer jumpa doktor sebab xder masalah apa2 lepas tu aku terus keluar ckp kat en.azmi dah jom balik,menonong jek aku keluar,tetiba dalam keta baru aku teringat..eh!eh!aku rasa belum bayar bil lagi la.yer la aku lupa,biasa tuggu kad baru aku byr,ini doktor terus bagi kad,aku pun amik dan keluar,terus balik.dah malas nak patah balik,aku amik keputusan g check up bulan depan aku akan bayar,harus dibuat reminder supaya aku x lupa lagi,dah mamai lak aku nih.
dalam perjalanan terpikir2 nak makan apa,maklumla aku dah bole buka posa.en.azmi ckp pasal ayam kampung kat seksyen 7,tp xtau kedai kat mana,aku lak ckp nak makan ayam penyet kat seksyen 7 tu,pada hal kami dah masuk highway alam impian pun,terpaksa patah balik,bayar tol pastu buat u turn,bayar tol lagi.
xpe la demi nak mengisi perut yg lapar ni,teruskan jer la,en.azmi kata,ayam penyet bukan sedap,aku x kira aku nak makan jugak.kami terus ke wong solo sek.7,waktu baru 11.30am,masuk kedai org x ramai pun,pekerja dtg bgtau 5minit lg baru buka,xper aku tuggu,sementara tu order dulu,kami sama2 pilih set ayam penyet,pastu tambah cumi goreng tepung & udang petai,korang tau apa itu cumi?bg yg dah biasa tgk citer2 indonesia & makan kat wong solo tu mesti tau apa makna cumi tu kan??ala..cumi tu sotong
inilah rupanyer set ayam penyet tuh..sedap yer,mmg sedap en.azmi yg mula2 kata ayam penyet tu x sedap,bole kata sedap..pendek kata sumer makanan sedap2,cumi goreng tepung tuh memang sedap & sangat byk bole dimakan utk 4 org,tp kami mkn berdua,mmg senak perot nak mengabiskannyer,tp aku ttp abiskan,aku kan mana bole membazir,mesti aku abiskan,sbb tu badan ni terasa mcm dah bertambah beratnyer.balik tu lalu seksyen 7 tu tgk2 rumah2 kat situ,cantik2,kalu dpt sebijik best nih,tp apa nak buat mampu tgk jek,nama nak membeli mmg x mampu la aku,bkn jek umah besar mcm tu,umah kecik pun belum mampu nak beli..bila agaknyer dpt beli umah sendiri ye?harap2 ada rezeki kami nanti,aku x perlu umah yg besar,cukuplah umah yg sederhana asalkan aku bahagia berada didalam umah tu...
balik umah settlekan keje2 yg belum disiapkan,lepas asar g amik adam umah opah, sian adam kena tinggal,tp mmg rasa agak lain berjalan tanpa adam,aku rasa mcm x best sgt, teringat kat adam. nak bawa dia takut letih lak 2,3 kali nak ke klinik.masa g amik kat umah opah tu dah agak lamabat 5minit,aku sampai jer dah dgr dia panggil mama..mama...buka pintu terus sengih,lg dia sengih bila tgk en.azmi pun ada,yer la biasa aku sorg2 jer yg amik dia.
alhamdulillah hari ini segala urusan dipermudahkan,aku juga disahkan xder kencing manis,kencing masin jek agaknyer..hehe..apa2 jer la yer..

mama aryan

No comments:

Post a Comment