Tuesday 19 July 2011

citer hari sabtu & sambut besday 1/2 tahun

assalamualaikum & salam sejahtera

dah lama baru nak citer kan,bukan apa penat la 2,3 hari lps nak buka blog sendirik pun x sempat,tp blog org lain sempat lak aku baca..hehe..dah hobi aku baca blog org nak wat camner.
sabtu mcm biasa en.azmi keje separuh hari.aku tggl berdua je ngan adam,adik2 aku pun keje gak.dgn adam biasa la apa je keje yg bole aku buat..kalu aku pgg penyapu dia pun nak jugak,kalu aku pgg senduk,dia pgg sudip,klu aku basuh baju,kena dukung dia tgk..penat wooo
tp sabtu tu,aku nak masak aku tutup pagar dapur biar dia main sorg2 kat ruang tamu,tp pastikan tiada apa2 yg merbahaya berada disitu dan aku pastikan tiada apa2 atas meja makan supaya dia x panjat kerusi naik atas meja makan tu.
tengah aku masak2 tu tetiba aku rasa lain macam jek,mcm sunyi jek pastu ada bau wangi..eh2 lain mcm jer nih terus aku ke ruang tamu tgk apa yg jadik,mana tau ada org bunian ker..kot yer..ha mak kau terkejut aku adam tersengih2 sambil menabur bedak diatas lantai,tikar pun dah memutih,kaki dia pun putih,dia tgk aku dgn senyum tanpa rasa bersalah..aduhai adam..poning mama mike ni..aku amik penyapu sapu segala bedak yg ada..tensen..tensen..
sebabkan kebuluran yg menjadik2 skang ni,aku x mampu nak tggu en.azmi blk utk makan,aku msg je dia ckp aku nak mkn dulu..isi dua pinggan nasi (bkn utk aku dua2 tu yer,1 utk adam..maklumla nak mkn senirik) apa yg jadi? separuh masuk mulut separuh jatuh atas lantai..lepas tu habis dia tuang sumer nasi atas lantai,pastu dia kutip lak makan,aduh mkn sambil tercekik mama mike ni adam..aku biarkan aje dia main,pas mkn baru aku kemas..
petang..lepas asar kuar ke giant utk beli barang,malam ni ada sambutan hari lahir bg kaum2 hawa di lorong umah aku tu( kaum hawa di lorong aku ni sgt aktif yer),en.azmi suh buat spaghetti,jd beli la brg2 utk buat spaghetti tu,blk dr giant kalut la aku masak,yer la dah pukul bape,nsb baik sempat siap masak sebelum kul 8.30pm,en.azmi g antar dulu makanan tu kat umah kak rubi tempat majlis akan berlangsung.kul 8.30 aku g ke sana dgn adam,kalu dgn adam apa yg bole aku buat? nak amik gambar pun ssh,nak lepaskan adam aku risau abis kek-kek yg ada tu dihentamnyer,jd aku duduk sambil pgg adam jer,mmg dia marah ngan aku sbb dia xleh buas,tp aku x lepas juga,takut  dia kacau sumer makanan.
 
ni jer la gambar yg ada,kelabu asap jer..ni pun aku rembat dari fb je

x lama aku ada dalam majlis tu,10.30pm aku ngan en.azmi gerak ke rumah adik aku di kuala langat lak,esok nak tgk anak buah aku bersukan.
nanti update lg citer hari ahad lak.
wassalam

mama aryan

No comments:

Post a Comment