Wednesday 20 July 2011

naik bot di tasik

assalamualaikum & salam sejahtera

ha aku nak citer pasal naik bot lak kat tasik the mines tuh,hari kejadian adalah hari yg sama dgn hari sukan taski abim tu ye,saje nak wat citer dlm entri lain,konon2 byk sgt citer la..
lepas sukan,kami terus ke the mines,pertama sekali aku carik toilet dulu,x tahan dah aku ni.pastu carik tempat utk mengisi perut,cari punyer cari akhirnya makan kat secret recipe.
kenyang perut pegi survey tempat utk naik bot,yg sejam punya lambat lg dlm kul 2,sejam lbh lg nak kena tuggu,malas nak tuggu kami amik yg 15minit punyer je,ok la tu lgpun malas nak tuggu lama2 dah letih,tp en.azmi ttp nak bw adam naik bot juga,jd kami naik juga la,hmm..anak aku tuh mana ada perasaan,abg awisy dia takut2 nak naik bot,adam muka selamber jek.adik ipar aku, si daniel siap beli makanan ikan utk bg ikan makan kat tasik nanti.
didalam bot
ikan-ikan yg terdapat di tasik tersebut,berebut2 bila makanan dilemparkan
tapi aku suka swan ni..sgt cantik.ada 4 ekor sumernyer sepasang hitam dan sepasang putih,tp yg ni cantik sbb dia kembangkan sayapnye.swan2 ni kepunyaan penghuni rumah ditepi tasik ni rasanya.
oh ya cantik betul rumah yg ada di  tepi tasik ni,mesti kaya pemiliknya,ada bot sendiri lagi,aku.. nak beli rumah pun x mampu lagi..isk3
darwisy yg memula takut nak naik bot nih,akhirnyer b'semangat.."mummy..abg x takut pun naik bot" hehe siap wat peace lagi.
kul 2 lbh gerak blk umah,lepak umah adik aku dulu,solat & apalagi..tido la kejap aku rasa t'sangat letih,adam pun terbongkang tido dgn pampers jek.ptg siap mkn goreng pisang n durian.masa nak balik kak aku col bgtau jiran sebelah umah kami kat kg nak dtg antar durian..wah best nih..durian tu adalah durian yg ditanam oleh arwah ayah aku ye,ada seguni kata mereka.apalagi mlm tu gak kami adik-beradik b'kumpul kat umah aku lak. abg ju jiran sebelah umah aku tuh siap singgah umah aku lg..alamak segan makcik...umah b'sepah apapun xder,mujur ada pasar malam,aku suh je adik2 aku g beli apa2 yg patut.lps abg ju balik,kami terus kejekan durian yg satu guni tu,abis licin..al maklumla durian bukan besar2 pun,kecik je alhamdulillah dpt gak rasa durian hasil tanaman arwah ayah.durian ni ditanam kat ladang,malangnyer kami anak2 ni xtau ladang arwah ayah kat mana.penah gak kami g cari dulu tp x jumpa,smpai ada sorg pakcik tuh suh kami blk jer..haha  nampak sgt kami x penah ke ladang,rasanya aku penah citer dulu yg arwah ayah mmg x penah nak bw kami anak2 dia ke ladang.
dlm kul 11 mlm baru kakak2 & adik2 aku blk.baru aku terasa betapa penatnyer aku.pinggang, kaki sumer rasa letih ya amat..nak pijak lantai pun rasa dah x bole,dpt baring nikmat rasanya...

mama aryan

No comments:

Post a Comment