Sunday 24 July 2011

check up

assalamualaikum & salam sejahtera

jumaat lepas pegi check up lagi,lepas amik nombor, buat urine test terus aku dipanggil.check tekanan darah (alhamdulillah dah ok tekanan darah aku) cuma berat naik terlebih lak..alamak! mesti aku terlebih makan nih,bkn apa sejak dah x loya2 ni selera makan bertambah,dpt nasi putih,ayam goreng ngan sambal pun dah laju aku makan,siap bertambah lagi tu,mana berat x naik tinggi,sblm ni berat siap turun lagi..isk3 bahaya ni.
masa scan baby aku dah membesar dgn sihat,jantung pun berdegup laju,ada harapan baby aku ni pun panjang mcm adam juga.
masa check up perkara yg aku takuti akan berlaku juga.mcm mana nih???pening kepala aku.appoinment hari selasa aku kena buat ujian air gula,doc xnak buat bole x?aku ni nak minum air manis pun jarang,ini nak kena minum air gula lak,pastu doc kata start malam kena puasa,pastu dtg hospital cucuk n minum air gula tuh,pastu  2 jam kemudian dtg semula utk dicucuk lagi,aku pun xtau apa pentingnya ujian air gula nih,sbb masa adam dulu xder lak aku kena minum air gula ni,member aku ckp,dia 3 org anak,tiga2 kali kena minum air gula,mmg nak termuntah..aduss camner nih,konpom aku pun muntah sok,minum air yg terlebih manis pun dah pening2,ini air gula ye..air gula,yearkk.xper la demi anakku aku akan minum juga.tp aku rasa aku rela dicucuk amik darah,cucuk kancing gigi dr minum air gula,masa tulis ni pun aku dah terasa loya2 dah tingat air gula tuh,esok mcm mana la agaknyer.
kali ini pun berbeza jg,biasa doc bg pramilet je,tp kali ini aku dpt sebeban ubat..hamik kau doc bg calcium..apa aku ni x cukup calcium kot,maklum la jarang nak minum susu,susu yg en.azmi beli pun baru 2 kali aku minum,bkn en.azmi x membebel suh minum,tp aku buat dek jek..sekarang terima la nasib aku dah la kena telan calcium tu 2biji sekali makan,2kali sehari lak tu,poning makcik. apa2 pun terima la seadanya. harap2 lepas ni ok la dan aku berharap baby aku pun baik2 saja.adam pun mcm x sabar dah nak baby.tgk budak besar dia sibuk dia panggil baby...

mama aryan

No comments:

Post a Comment