Wednesday 20 July 2011

sukan taski ABIM

assalamualaikum & salam sejahtera

ahad lepas bangun awal2 pagi,(tido umah adik aku kat hulu langat) nak g tgk anak buah aku bersukan. permintaan darwisy supaya kami g tgk dia bersukan.so pepagi lagi kami kuar g sek.kebangsaan sri sekamat kajang.
tiba kat sekolah tu parking dah penuh,aku sempat buat susu adam dulu,pastu g lepak2 tepi padang.acara lambat juga bermula,beli nasi lemak dulu utk isi perut,anak buah aku dah ke khemah kat tepi padang,semangat betol dia nak bersukan.seronok tgk budak2 ni bersukan mcm2 kerenah ada.ada yg menangis kat padang,berlari sambil menagis,cikgu kata berlari bw bola ping pong dlm sudu xleh pegang diorg pegang jgk.
anak buah aku lak tersangat aktif,tengah2 perbarisan org dok lambai2 dia bole siap kuar dari perbarisan wat hal sendiri,masa nak lumba lari pun cikgu terpaksa pgg dia sampai wisel berbunyi baru cikgu lepas dia,kalu ntah apa2 yg dia buat,x reti duduk diam ok.
ni adam lak menyibuk dgn abg awisy,dia pun nak bersuka jugak..itu cuba merampas roti dari abg awisy

cuaca yg sangat panas hari itu,x tahan aku, nasib baik ada payung,adam bersama hadiah tupperware yg dimenangi oleh awisy dlm acara membina kota.

walaupun cuaca panas tp x menghalang adam utk bermain2 di tengah padang yer..dia sangat gembira hari tu dpt bermain.aku lak risau kalu dia demam asyik berjemur ditengah panas.
time ni aku dah ditepi padang berteduh di sebalik pokok2 yg merimbun, x tahan panas. kerusi utk duduk pun xder,aku alas montot ngan selipar jer.
abis jer acara sukan,kami bergerak ke mines,en.azmi nak naik bot katanyer...nti aku citer lagi pasal tu ye 

mama aryan

No comments:

Post a Comment